English

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

تهران به وضعیت سفید بر می گردد

با پایان مهلت 72 ساعته آماده باش تهران، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که در صورت تایید سازمان های متولی، از فردا تهران به وضعیت عادی و سفید برمی گردد.

تهران به وضعیت سفید بر می گردد

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درگفتگو با خبرنگار اجتماعی موج، در تشریح آخرین وضعیت آماده باش شهر تهران بعد از زلزله بامداد جمعه گفت: امشب و بعد از اتمام زمان 72 ساعته آماده باش تهران که به خاطر وقوع زلزله جمعه ایجاد شده بود، با سازمان های متولی و مرتبط، مشورتی خواهیم داشت تا در صورت تایید آنها، تهران به وضعیت سفید و عادی بازگردد.   

وی با تایید سخنان یکی از اعضای شورای شهر که امروز در صحن شورا از مقاومت برخی از سازمان ها و نهادها و افراد برای بازگردان سوله های بحران به شهرداری انتقاد کرده بود گفت: این گلایه کاملا درست است. ما الان حدود 103 سوله بحران در شهر تهران داریم و 10 سوله دیگر هم در دست ساخت است. متاسفانه در دوره مدیریت شهری گذشته تعداد زیادی از این سوله ها به سازمان ها و افراد و ارگان های مختلف واگذار شده بود که با دستور شهردار تهران و پیگیری های مستمر، امروز اکثر این سوله ها به شهرداری بازگردانده شده و تنها چیزی کمتر از انگشتان دو دست باقی مانده که هنوز ارگان ها و سازمان هایی که این سوله ها را در اختیار دارند، در برابر بازگرداندن این سوله ها مقاومت می کنند. 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین به آخرین وضعیت پیگیری احداث سامانه هشدار سریع پایتخت که می تواند زلزله را چند ثانیه زودتر پیش بینی و به مراکز حساس و متولی اطلاع دهد گفت: هم اینک 22 شتاب نگار سویسی از بهترین و جدیدترین دستگاه های روز دنیا خریداری و به کشور وارد شده است. ضمن آنکه زمین های لازم برای نصب این شتاب نگارها نیز خریداری شده و همکاران ما درحال آماده سازی زیر ساخت های لازم برای نصب این دستگاه ها هستند. 

وی با اشاره به اینکه این 22 دستگاه شتاب نگار در اطراف تهران نصب خواهند شد گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال کار نصب این دستگاه ها به اتمام خواهد رسید و بهره برداری از  آنها با کمک نهادهای مرتبط مانند سازمان ژئوفیزیک، آغاز خواهد شد. 

کرمی همچنین با انتقاد از رسانه ها و مسئولانی که شهرداری و این سازمان را متولی بحران در پایتخت می دانند گفت: متولی مدیریت بحران در تهران وزارت کشور است، اما از آنجاییکه وزارت کشور چندان به این مساله ورود پیدا نمی کند، ما برای اداره بهتر شهر و به عنوان مدیریت شهر، خودمان پا پیش می گذاریم و سازمان ها و نهادهای مرتبط را دور هم جمع می کنیم تا از بحران ها گذر کنیم. درحالیکه این سازمان ها می توانند عملا به درخواست های ما جوابی ندهند!     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه