English

بررسی وضعیت آلودگی هوا در روزهای بدون طرح ترافیک تهران؛

محسن روشنی: هیچ روز آلوده ای نداشته ایم

با وجود اجرا نشدن طرح ترافیک در شهر تهران، پایتخت هنوز هوای آلوده ای را تجربه نکرده است.

محسن روشنی: هیچ روز آلوده ای نداشته ایم

به گزارش خبرگزاری موج، قرار است امروز در دفتر شهردار تهران، اعضای شورا و شهردار در مورد اجرایی شدن طرح ترافیک تصمیم بگیرند. این درحالی است که به گفته مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار بود در مورد این مساله، هفته گذشته و در ستاد ملی  مبارزه با کرونا تصمیم گیری شود که بنا به دلایل نامعلومی این موضوع اصلا در جلسه یاد شده  مطرح نشد. این در حالی است که به نظر می رسد با وجود اصرار مدیران شهری بر اجرا شدن طرح ترافیک، همچنان پزشکان و کارشناسان وزارت بهداشت، اجرای این طرح را باعث شلوغ شدن مترو و اتوبوس ها و درنتیجه اوج گیری مجدد ابتلا به ویروس کرونا می دانند. ضمن آنکه گفته می شود دلیل اصلی اصرار شهرداری برای اجرای مجدد این طرح، کسری بودجه شدید این نهاد و نیاز شدید به کسب درآمد از این محل است به عنوان یک منبع دست به نقد است. در این بین یکی از دلایلی که شهرداری برای اجرای طرح ترافیک به آن استناد می کند این است که در صورت تداوم اجرا نشدن طرح ترافیک باید به زودی شاهد افزایش آلودگی هوا باشیم.

بیشتر بخوانید:

زور مناف هاشمی به ستاد ملی کرونا می چربد!؟/سلامت مردم یا گروکشی های سازمانی

محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل آلودگی هوای تهران با اشاره به روزهای آلوده پایتخت در سال جدید گفت: با وجودی که امسال شاخصه های آلودگی هوا سخت گیرانه تر شده و طرح ترافیک هم اجرا نشده و شاهد ترافیک های بعضا سختی در سطح شهر هستیم اما با این حال خوشبختانه هنوز هیچ روز آلوده ای در تهران نداشته ایم.

وی در تشریح  دلایل تغییر شاخصه های سنجش آلودگی هوا گفت: امسال سازمان محیط زیست اعلام کرد که باید معیارهای تعیین شاخصه های آلودگی هوا را تغییر داده و سخت گیرانه تر کنیم. مثلا اگر قبلا تا مقدار 4/15 میکروگرم در مترمکعب از ذرات معلق جزء شاخصه های سالم محسوب می شد، الان این شاخصه 12 میکروگرم در مترمکعب شده است. یعنی اگر این شاخصه بیشتر از مقدار یاد شده گردد، هوا از این حیث آلوده محسوب می شود. در مورد تعدادی دیگر از شاخصه ها مانند: دی اکسید گوگرد، ازن و... هم همین طور است.

همچنین مدیر واحد پایش شرکت کنترل آلودگی هوای تهران در مقام مقایسه روزهای آلوده تهران نسبت به سال گذشته گفت: تا شنبه و با وجود سختگیرانه تر شدن شاخص های آلودگی هوا، ما در تهران 15 روز پاک و 36 روز قابل قبول داشته ایم که تقریبا مانند مدت مشابه سال گذشته است .

وی درپاسخ به این سوال که چرا با وجود اجرا نشدن طرح ترافیک، باز هم روزهای آلوده ای نداشته ایم؟ نیز گفت: دلیل آن وضعیت جوی و تهویه خوبی است که تهران در این مدت داشته و باعث جریان یافتن هوا و حمل ذرات آلاینده با خود بوده است.

اما امسال تهران از چه زمانی با آلودگی هوا درگیر خواهد شد؟ سوالی که روشنی در پاسخ به آن گفت: معمولا هر ساله با گرم شدن هوا، غلظت شاخصه های آلاینده هوا نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین پیش بینی ما این است که در سال جدید هم از اواسط خرداد، شهروندان تهرانی دوباره با پدیده آلودگی هوا درگیر خواهند بود.           

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه