English

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درخصوص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح از مهر ۹۸ به اجرا درآمد که در پی آن ضریب ۵۰ درصدی برای محاسبه حقوق معلمان اعمال شد.

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درخصوص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی  وزیر آموزش و پرورش شامگاه گذشته در آئین کلنگ زنی این هنرستان با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی و ورزشی در شهر تهران اظهار کرد: سرانه فضای تربیت بدنی استان تهران ۱۲ سانتی متر مربع و آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران ۹،۵ سانتی متر مربع است بنابراین امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی و ورزشی این منطقه و شهر تهران افزایش یابد و این هنرستان بتواند به صورت فرا منطقه‌ای نیازهای مناطق اطراف این هنرستان را پوشش دهد.

این هنرستان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع با پیش بینی سالن استخر و تربیت بدنی احداث خواهد شد.

همچنین حاجی میرزایی از پروژه در حال ساخت مجتمع آموزشی دکتر نصیری بازدید و در جریان ساخت این پروژه قرار گرفت و با خیران سازنده این پروژه دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید، وزیر آموزش و پرورش از قسمت‌های مختلف این پروژه بازدید و در جریان تاریخچه این مدرسه و نحوه ساخت آن قرار گرفت. این مدرسه به دلیل سال ساخت بالای آن در دهه ۸۰، نزدیک به ۵۰ سال قدمت ساخت، فرسوده شده بود و امکان بهره برداری از آن وجود نداشت. به همین علت تعدادی از فارغ التحصیلان سابق این مدرسه و برخی از اهالی محل به فکر نوسازی آن افتادند و پس از انجام امور اداری مربوط به این کار تصمیم برآن شد تا این مدرسه به صورت مجتمع آموزشی بازسازی شود.

مجتمع آموزشی دکتر نصیری برای چهار دوره تحصیلی پیش بینی شده است و در زمینی به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

برخی از مشخصات فنی این پروژه عبارتند از: زیر بنای ساختمان اصلی ۱۲ هزار متر مربع، زیربنای ساختمان‌های جانبی ۵۰۰ متر مربع، تعداد مقاطع تحصیلی ۳ پایه، تعداد مقطع کلاس ابتدایی ۲۴ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه اول ۱۵ کلاس، تعداد مقطع کلاس متوسطه دوم ۱۵ کلاس، تعداد کارگاه و آزمایشگاه ۱۴ عدد و تعداد سالن اجتماعات ۳ عدد است.

این مدرسه با امکانات ویژه‌ای مانند، ۷۷۵ متر مربع کتابخانه، ۴۰۰ متر مربع سالن اجتماعات، ۶۲۲ مترمربع سالن ورزشی و ۷۲۱ متر مربع پارکینگ ساخته خواهد شد.

این پروژه در سال ۸۹ آغاز شده است و قرار شده تا مهر ۹۹ به مرحله افتتاح برسد که در حال حاضر در مرحله ۸۰ درصد پیشرفت کاری است.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی پردیسان منطقه ۲ در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم در سال ۹۹ بتوانیم گام‌های خوبی برای کاهش فاصله استان تهران از نظر دسترسی به فضاهای آموزشی با متوسط کشور برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که در آستانه هفته معلم هستیم، برای معلمان چه کاری انجام می‌دهید و چه خبر خوشی دارید؟ گفت: ما سال گذشته به خصوص در روزهای پایانی سال اقدامات خوبی انجام دادیم. به طور مثال افزایشی که برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده بود و برخی دستگاه‌ها استفاده کرده و برخی استفاده نکرده بودند؛ فرهنگیان هم مطالبه داشتند که مشمول این موضوع باشند. تلاش بسیاری شد که فرهنگیان عزیز از این ظرفیت قانونی برخوردار شدند. در مجموع پرداخت‌های ما در سال ۹۸ در مقایسه با سال‌های قبل، پرداخت‌های مناسب‌تر و به موقع‌تری بود و کمترین میزان بدهی را برای ورود به سال ۹۹ داشتیم اکنون هم تلاش می‌کنیم ان‌شاالله هر کاری می‌توانیم برای معیشت و رفاه فرهنگیان انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: رتبه‌بندی معلمان را در مهر ۹۸ اجرا کردیم بعد از این که ضریب ۵۰ درصدی اعمال شد چون از طریق همین ضریب، فرهنگیان استفاده کرده بودند، حقوق بخشی از معلمان که افزایش حدود ۵۰ درصدی را داشتند، کمتر اضافه شد اما حقوق افرادی که رتبه‌بندی شاملشان نشده بود به میزان خوبی افزایش پیدا کرد و عملاً همه افرادی که به صورت آموزشی با ما همکاری می‌کردند، مشمول این ۵۰ درصد شدند. برای ترمیم رتبه‌بندی هم اقداماتی انجام شده و پیگیری‌هایی در این دو، سه هفته اخیر انجام شده است که امیدواریم ان‌شاالله به زودی به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این سوال که احکام رتبه‌بندی چه زمانی صادر می‌شود گفت: امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد تا بلافاصله احکام صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره نگرانی معلمان مدارس غیردولتی در بحث بیمه، استخدام و امنیت شغلی گفت: دولت تصویب کرد تمام مراکز آموزشی غیردولتی که حقوقشان را به موقع پرداخت کنند، می‌توانند به ازای هر یک از کارکنان، ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره بگیرند و تسهیلاتی که دولت برای مشاغلی که در کرونا آسیب دیدند در نظر گرفته، برای تمام مدارس غیردولتی هم منظور شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مهدی

    شما فقط یکیشو اجرا کردید چرا میگین هر دوشو. .....دروغگو ها.

  • فرهنگی

    وابسته ترین وزیر به پست و مقام . و البته وزیری که تجربه آموزشی هم ندارد . مهره ای برای سر کار گذاشتن معلمان .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی