English

ثبت روز معمار برای اولین بار در تقویم رسمی کشور

مدیر کل معماری و شهرسازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: روز معمار برای اولین بار به صورت رسمی در تقویم رسمی کشور درج شد.

ثبت روز معمار برای اولین بار در تقویم رسمی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی صالحی مدیر کل معماری و شهرسازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری مجازی که مشترکا با گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران به مناسبت روز معمار برگزار شد گفت: برای اولین بار است که امسال روز معمار به صورت رسمی در تقویم درج شده است.

وی ادامه داد: پیش از این تولد شیخ بهایی روز معماری گرامیداشته می شد اما با نظر مثبت عزیزان و مسؤولان این روز از این پس به عنوان روز معمار در تقویم ثبت و گرامیداشته می شود.

صالحی گفت: در حوزه معماری همواره کشور ما با معماری اش شناخته می شده است و همواره مورد بحث در مجامع علمی بوده است و از آنجا که ضرورت دارد همچنان در حوزه معماری بدرخشیم باید تلاش بیشتری کنیم.

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: ما در معاونت معماری و شهرسازی در 4 عرصه فعالیت می کنیم که عبارتند از تولید اسناد هدایت و توسعه در عرصه معماری، راهبری پروژه ها در قالب کمیته تخصصی، آموزش و دانش افرازیی معماران و نهایتا ترویج فرهنگ معماری.

وی افزود: معماری به واسطه مبحث کیفیت و اینکه بیش از کمیت کیفیت در آن اهمیت دارد از سایر علوم تفاوت پیدا می کند و نمی شود همه اصول این حوزه را در قالب اعداد و ارقام بیان کنیم.

صالحی تصریح کرد: واقعیت این است که معماری همیشه نتوانسته است همه حرفش را در قالب کلام بیاورد و برای همین همواره نیاز بوده است کار معماری دیده شود.

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: در سال 98 از ظرفیت کمپین «نما؛ هویت شهر ما» توانستیم 2500 معمار را در مناطق شهر تهران گرد هم جمع آوری کرده و تلاش شد برای این افراد دوره های توان افزایی برگزار شود.

وی افزود: در دو برنامه مجزا از معماران خوب دوره های حاضر خواستیم تا کارشان را به معماران جوان تر معرفی کنند تا هم افزایی علمی ایجاد شود.

صالحی گفت: در سال 99 یکی از برنامه های تدوین شده در این حوزه موضوع جشنواره ساختمان برتر شهر است. در این عرصه شاید برخی بگویند ما جایزه معماری برتر را داریم اما در این عرصه به دنبال ماموریت های خودمان هستیم.

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: ما در شهر یک سری ماموریت ها داریم و تلاش می کنیم براساس آن مأموریت ها فعالیت های خودمان را ساماندهی کنیم.

وی افزود: دستور العملی برای این منظور آماده شده است که در 14 دسته بندی مجزا یک معماری خوب را معرفی می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه