English

آیا انتقال ویروس کرونا از اجساد به انسان زنده صحت دارد؟

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان تایلندی انتقال ویروس کرونا از اجساد به انسان تأیید شد.

آیا انتقال ویروس کرونا از اجساد به انسان زنده صحت دارد؟

به گزارش خبرگزاری موج، شیوع کرونا در جهان باعث شده تا نظم زندگی و روال عادی بسیاری از برنامه‌ ها و مراسمات در جهان به طور کلی تغییر کند.

به گزارش نیویورک پست، بحران کرونا به دلیل شیوع کرونا باعث شده شرکت در مراسم خاکسپاری و تشییع جنازه تقریبا به فراموشی سپرده شود و یا تعداد انگشت شماری از افراد در مراسم خاکسپاری شرکت کنند.

از همان آغاز شیوع ویروس کووید ۱۹، خبر‌های ضد و نقیض متعددی در مورد انتقال ویروس «کرونا» از جنازه و یا بدن متوفی در رسانه‌ ها منتشر شد اما پس از گذشت چند ماه از شیوع کرونا، بر اساس جدیدترین گزارشی که دانشمندان در تایلند منتشر کردند، نخستین مورد انتقال این ویروس از جنازه به انسان تایید شده است.

این گزارش نشان داد که فردی در «بانکوک» از طریق یک جسد کرونایی آلوده شده است.

در نامه‌ ای که از مرکز پزشکی Won Sriwijitalai of Bangkok’s RVT به دانشگاه علوم پزشکی چین نوشته  آمده است که بعید به نظر می‌رسد که فرد مبتلا شده به کرونا، ویروس را از انسانی زنده دریافته کرده باشد چرا که شیوع ویروس کرونا در کشور تایلند بسیار کم است.

با این وجود دانشمندان هنوز نمی‌دانند که ویروس کرونا تا چه مدت در بدن فرد متوفی باقی مانده و فعال است، اما بر اساس جدیدترین مطالعات، توصیه شده موارد احتیاط هنگام تماس با اجسادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، رعایت شود.

تایلند از نخستین کشور‌هایی بود که به کرونا آلوده شد، اما تاکنون تنها ۲۶۰۰ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شدند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه «جان هاپکینز » شمار مبتلایان در جهان از ۲ میلیون نفر فراتر رفته و بیش از ۱۲۴ هزار قربانی این ویروس شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه