English

زالی عنوان کرد:

دنیا معتقد است باید با ویروس کرونا هم‌زیستی کنیم/ تهیه بسته حمایتی ویژه برای مبتلایان به کرونا

علیرضا زالی گفت: تاکنون به ابن جمع بندی نرسیده ایم که چه زمانی بیماری کرونا از بین می‌رود و دنیا معتقد است که باید با این ویروس هم زیستی کنیم.

دنیا معتقد است باید با ویروس کرونا هم‌زیستی کنیم/ تهیه بسته حمایتی ویژه برای مبتلایان به کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در برنامه دیدار با خیرین سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی برگزار شد؛ اظهار کرد: وظیفه اصلی حمایت از گروه‌های آسیب پذیر بر عهده دولت است و بر اساس وظیفه حاکمیتی دولت باید در زمان بروز بحران‌ کنار ملت باشد.

او افزود: یکی از بحرانی‌ترین مسائلی که بشر با آن روبه رو بوده شیوع بیماری کرونا است. این پاندمی رفتار فریبنده و دینامیک از خودش نشان می‌دهد و کار برای همه کشور‌ها حتی کشور‌های ثروتمند سخت شده است.

زالی بیان کرد: در گذشته مجموعه بحران‌ها در کشور سخت افزاری بوده، اما امروزه ما با بحران نرم افزاری روبه رو هستیم و تجربه ما از گذشته در خصوص این بیماری بی اثر است. تاکنون به ابن جمع بندی نرسیده ایم که چه زمانی بیماری کرونا از بین می‌رود و دنیا معتقد است که باید با این ویروس هم زیستی کنیم.

کرونا چهره چند وجهی دارد

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، افزود: بیماری کرونا چهره چند وجهی دارد و آسیب برخی از بحران‌ها پس از آن بیشتر از زمان وقوع آن خواهد بود که بیماری کرونا نیز از همین جنس به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه روزی نیست که مقاله‌ای چاپ نشود و مطالب علمی روز گذشته را نفی نکند، ادامه داد: دامنه تغییرات بیماری کرونا وسیع بوده و بخشی از آشفتگی‌ها ناشی از وسعت و نوظهوری این بیماری است.

زالی تاکید کرد: در آمریکا حدود ۲۰هزار نفر و در انگلیس حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌ند، این مسائل شوخی بردار نیست.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه به طور دقیق مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی طول می‌کشد، گفت: برخی از امکانات موجود در بیمارستان‌ها برای زمان دیگری بوده و در حال حاضر استفاده نمی‌شود، یکی از مشکلات در تهران بحث انبارداری است.

او مطرح کرد: وزارت بهداشت تعدادی ماسک از از کشور‌های انگلیس و ترکیه خریداری کرده است که تاکنون اجازه ترخیص نداده و این ماسک‌ها به ما تحویل داده نشده است. بخش عمده‌ای از نیاز‌های ما توسط خیرین برطرف شده است.

بیمار کرونایی نیازمند تغذیه خوب است

زالی در ادامه افزود: کیفیت ارائه خدمات در حوزه هتلینگ شاید ضعیف باشد؛ زیرا درآمد بیمارستان‌ها به علت پذیرش بیماران کرونایی کاهش پیدا کرده است. بیمار کرونایی نیازمند تغذیه خوب و مفید است که در این  خصوص یک پروتکل تغذیه‌ای تدوین کرده‌ایم.

تهیه بسته حمایتی ویژه برای مبتلایان به کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفت: یک بسته حمایتی ویژه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته‌ایم؛ زیرا بیماران کار  خود را از دست داده‌اند و نیازمند حمایت هستند.

زالی با بیان اینکه کودکان کار می‌توانند باعث انتشار ویروس کرونا شوند، ادامه داد: نباید از گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار و کودکان کار غافل شویم.

او با اشاره به اینکه تا بیماری کرونا در تهران کنترل نشود این عارضه در کشور کنترل نخواهد شد، گفت: بالاترین آمار اتباع خارجی، سکونت غیر رسمی و حاشیه نشینی را در تهران داریم. بیشترین میزان درمان در تهران است و بیماران بد حال به این شهر منتقل می‌شوند. همچنین هفت هزار معتاد متجاهر وجود دارد که این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، افزود: در شرایط  کنونی جامعه تاب آوری اقتصادی افراد مهم است، باید بیشتر به فکر افراد آسیب‌پذیر باشیم و شان افراد را حفظ کنیم.

او با بیان اینکه در چنین شرایطی خرد‌ترین کمک‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود، ادامه داد: تامین تجهیزات حفاظتی کادر درمان یکی از نیاز‌های اصلی است و بسیاری از اقلام سرمایه‌ای مستقیم توسط خیرین خریداری شده است.

زالی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از مردم و خانواده‌های مبتلا ممکن است که دچار مشکلات روان شوند، افزود: در خصوص فرودگاه و سرباز خانه‌ها پروتکل‌ها ابلاع شده و باید نظارت بیشتری شود. برای خانواده متوفی برنامه ویژه داریم و به اداره بهداشت روان دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی ابلاغ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه