English

سطح آب تالاب جازموریان افزایش یافت

رصد و پایش ماهواره ای از دریاچه ها، تالاب ها و سدهای موجود در کشور به دنبال ورود سامانه های بارشی اخیر، از تغییر سطح آب تالاب جازموریان حکایت دارد.

سطح آب تالاب جازموریان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال ورود دو سامانه بارشی نسبتا قوی به کشور در هفته اول و دوم فروردین ماه جاری، شاهد وقوع بارندگی‌های شدید در نوار جنوبی کشور بودیم.

در نتیجه این دو موج بارشی، میزان تغذیه آب بسیاری از دریاچه‌ها، تالاب‌ها و سدهای موجود در مناطق تحت تاثیر این سامانه، افزایش یافته است.

سازمان فضایی ایران با پایش ماهواره ای این مناطق اعلام کرد که تالاب جازموریان نیز یکی از تالاب‌هایی است که سطح آب آن براثر بارش‌های دو هفته اخیر دچار تغییر شده‌ است.

این سازمان تغییرات سطح این تالاب را بعد از باران‌های هفته اول و هفته دوم سال جاری با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای سنجنده مادیس، رصد کرده است.

پایش ماهواره‌ای، سطح آب این دریاچه قبل از وقوع بارندگی (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) را در حدود ۱۰۰۴ کیلومترمربع نشان می‌دهد.

سطح آب تالاب جازموریان بعد از پایان موج اول بارشی (۸ فروردین ۱۳۹۹) با افزایش حدود ۱۶۱ کیلومترمربعی به ۱۱۶۵ کیلومتر مربع رسیده است.

در همین حال با استمرار تغذیه این تالاب بر اثر بارش‌های هفته دوم- که نسب به موج قبلی از شدت کمتری برخوردار بود- سطح آب تالاب در تاریخ ۱۲ فروردین سال جاری به ۱۲۸۱ کیلومترمربع افزایش یافته است.

این تالاب به علت پدیده تغییر اقلیم در سنوات اخیر دچار خشکسالی شده و به عنوان یکی از کانون‌های گرد و غبار جنوب‌شرق ایران شناسایی شده‌ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه