English

مصطفی سالاری:

۴ هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت داریم

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت داریم که ۳۲۰۰ میلیارد تومان آن طی هفته آینده از دولت به صورت اسناد خزانه دریافت خواهد شد.

۴ هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت داریم

به گزارش خبرگزاری موج،  مصطفی سالاری ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم آغاز بهره برداری از پایگاه برخط اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، با ابراز آمادگی برای مشارکت هر چه بیشتر در پیشبرد اهداف این پایگاه اظهار کرد: در زمینه پرونده الکترونیک سلامت نیز زمانی که تامین اجتماعی کار را آغاز کرد پیشگام بود اما اکنون از وضعیت اطلاع ندارم.

وی افزود: مشارکت در این پایگاه منجر می‌شود تا تجویزهای نابجای برخی از پزشکان را مدیریت کنیم البته مشروط به آن که دستورالعمل‌های تدوین شده در نظام سلامت به درستی اجرا شود تا با صرفه جویی‌های که از این طرح محقق می‌شود بتوانیم منابع را به سمتی ببریم که  پوشش خدماتمان ناقص است. در این زمینه استحقاق سنجی کمک بسیار زیادی به بیمه شدگان و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌کند.  

وی با بیان این که در قبال پرداخت‌های به موقع به جامعه درمانی تعهداتی متوجه این سازمان بیمه گر است گفت: در گذشته هم گفته‌اند که ما می‌خواهیم بدهی‌های خود را به موقع پرداخت کنیم تا به روز باشیم امروز خوشحال هستم که بخش عمده از تعهدات انجام شده و در حال حاضر حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت داریم که ۳۲۰۰ میلیارد تومان آن طی هفته آینده از دولت به صورت اسناد خزانه دریافت خواهد شد و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند مطالبات خود را از هفته آینده دریافت کند. این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی فراتر از تصور ما بوده است. البته امیدوار هستیم بتوانیم سال آینده را بدون بدهی به مراکز درمانی کشور آغاز کنیم.

سالاری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد در حوزه بهداشت نیز ورود کرده و اقداماتی انجام دهد، در این زمینه تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت منعقد کرده‌ایم تا خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه دهیم زیرا این موضوع نقش پیشگیرانه‌ای خواهد داشت.

وی در خاتمه سخنان خود به موضوع سطح بندی خدمات و مراکز درمانی اشاره کرد و اظهار کرد: امروز این آمادگی را داریم در صورتی که وزارت بهداشت آماده بود با علی الحساب‌ها کار را آغاز کنیم به طور مثال اگر در حوزه درمان سرپایی و بستری شهرستانی که دارای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است و اکنون به جای ۳۰۰ تخت بیمارستانی ۲۵۰ تخت دارد ما بتوانیم ۵۰ تخت دیگر را به این مرکز اضافه کنیم تا بیمارستان‌های کوچک و فاقد بازده ساخته نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه