English

موج در گزارشی اختصاصی بررسی می‌کند؛

سیل زدگان بشاگرد خواب امدادرسانى مى بینند

درخواست مکرر سیل زدگان بشاگرد براى گذر از وضعیت بسیار بحرانى و نجات جانشان از مسئولان امدادى هرمزگان همچنان ادامه دارد.

سیل زدگان بشاگرد خواب امدادرسانى مى بینند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیل بلایی است که مردم بشاگرد در آن گرفتار شده اند و نه تنها مال بلکه جانشان نیز از گزند به دور نمانده است.

مردم بشاگرد نیازمند یک عزم همگانی هستند تا از این شرایط بغرنج نجات یابند و زندگی گل آلود و دردآور خود را با همکاری تمام مسئولان استان هرمزگان با امید و تلاش دوباره بسازند.

پس از اینکه تلفن های مکرری از سوی اهالی بشاگرد مبنی بر عدم رسیدگی به اوضاع نابسامان سیل زدگان و وضعیت بد برخی از روستاها به ویژه در منطقه بشاگرد، دریافت کردیم؛ طی گفت و گویی تلفنی با علی منیری دهیار روستای کروچ کلن بخش گافر و پارامون جویای وضعیت مردم سیل زده بشاگرد و نحوه امدادرسانى به این روستا شدیم.

سیل

علی منیری گفت: باران سیل آسایی که اخیرا در منطقه بشاگرد بارید  یک سری مشکلات برای اهالی روستای های این منطقه به وجود آورد که به تنهایی قادر به حل آن نیستیم و از مسئولان درخواست کمک داریم.

*بی مهری مسئولان نسبت به مردم سیل زده بشاگرد

دهیار روستای کروچ کلن با بیان این‌که در حال حاضر هیچ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی به دستمان نرسیده است، افزود: مردم سیل زده بشاگرد مورد بی مهری مسئولانی قرار گرفته اند که تنها به صورت نمادین بازدیدی از برخی نقاط سیل زده جهت پر کردن سیاهه‌ی عملکرد خود در طول دوران خدمت دارند بلکه نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

منیری با اشاره به اینکه مردم مناطق سیل زده بشاگرد چشم به راه امداد رسانی های هلال احمر، فرمانداری، استانداری و همه مردم هستند، گفت: عده زیادی خانه و زندگیشان را به طور کامل از دست داده اند و برخی دیگر مشغول به پاکسازی گل و لای از منازلشان‌اند و منتظر پشتوانه و امدادی هستند که دولت برایشان فراهم بیاورد.

سیل

*گفته های مسئولان در تناقض با اظهارات مردم

شنیده ها حاکی از آن است که نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و امداد و نجات در مناطق سیل زده مستقرند، اما تمرکز خود را بر انتقال سیل زدگان به محل اسکان های موقت اضطرای گذاشته اند و آن طور که باید در زمینه تهیه لوازم و اقلام ضروری برای مردم سیل زده فعالیت مطلوبی نداشته اند و همین مسئله موجب نارضایتی سیل زدگان از عملکرد آنان شده است.

دهیار روستای کروچ کلن بخش گافر و پارامون با اعلام اینکه مردم سیل زده بشاگرد هم اکنون نیازمند ارسال کمک های نقدی و بسته های غذایی هستند و از بی توجهی نیروهای امدادی و هلال احمر و دولت نسبت به این منطقه گلایه دارند، ادامه داد: تنها یک سبد غذایی۷۲ساعته را با بالگرد در روستای همجوار ما تحویل داده اند که ما راه سختی برای دستیابی به این اقلام غذایی داشتیم، اما چگونه امکان پذیر و مقدور است که در چنین وضعیت بحرانی بدون امکانات برای دریافت اقلام غذایی اقدام کنیم؟

وی با گلایه مندی از اینکه مدیریت بحران و نیروهای امداد رسانی اقلام غذایی را در ۲۰ کیلومتری روستای ما تخلیه کرده اند، افزود: با کمک مردم روستا با الاغ بسته های غذایی را با وضعیت اسف باری و با طی کردن مسیر رودخانه ی فصلی به مردم روستا رساندیم تا باری بر دوش مدیریت بحران و هلال احمر نباشیم.

سیل در بشاگرد

*رنجبرِ بی رنج

منیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مدت 20 روز است که با همین روال با سختی های پس از سیل زدگی دست و پنجه نرم می کنیم تا شاید فرجی از سوی مسئولان شود، گفت: بخشدار ما  آقای رنجبر تنها برای گرفتن عکس به روستای ما آمد و بعد از آن دیگر وی را ندیدیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت:  بسته های غذایی 72 ساعته را در میان مردم روستا تقسیم کردیم اما کنسروها به دلیل نبود نان چندان کارساز نبود و مردم روستا با گرسنگی روزهای خود را سپری می کردند.

سیل3

*دست به دعا شده ایم

دهیار روستای کروچ کلن بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد گفت: مردم این روستا در این سرمای استخوان سوز بشاگرد نیاز مبرمی به پتو، وسایل گرمایشی و اقلام غذایی دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه انسداد محورهای مواصلاتی مانع از مداوای به موقع مریض هایی‌ست که پشت پل های تخریبی مانده اند، اذعان داشت: در حال حاضر جاده ای نداریم که بتوانیم بیماران را به درمانگاه انتقال دهیم و تنها دست به دعا برای شفای حال بیماران شده ایم.

شایان ذکر است؛ روستای کروچ کلن بخش گافرپارامون شهرستان بشاگرد، دارای 63 خانوار و 289 نفر جمعیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه