English

جهانپور:

ویروس کرونا واکسن ندارد / موردی از ابتلا به این بیماری در ایران گزارش نشده است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: تا امروز مواردی از ابتلای افراد به ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است.

ویروس کرونا واکسن ندارد / موردی از ابتلا به این بیماری در ایران گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج،  کیانوش جهانپور ، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری های واگیر در کشور طبق پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های ملی فعال شده است، اظهار کرد: سیستم بهداشتی و درمانی برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که در کلان مناطق و پایتخت، بیمارستانهای معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند، گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE برای هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند و همچنین نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به ویروس کرونا جدید نبوده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

جهانپور براین موضوع تاکید کرد که در این رابطه سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی‌مورد بدل نشود.

وی همچنین گفت: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود وهموطنان توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه