English

سردار اشتری:

بسیاری از مردم و مسوولان در جریان اقدامات ناجا نیستند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اقدامات و ماموریت های بزرگی در نیروی انتظامی در حال اجرا و انجام است، در حالی که بسیاری از مردم و مسئولان در جریان این اقدامات نیستند.

بسیاری از مردم و مسوولان در جریان اقدامات ناجا نیستند

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار حسین اشتری ، فرمانده ناجا در نشستی با سخنگوی ناجا و جمعی از مدیران کل معاونت اجتماعی با تاکید بر اینکه حتما آینده نیروی انتظامی روشن تر از امروز خواهد بود، گفت: تاکنون توسط تلاشگران این عرصه و در این مقطع اقدامات بزرگی صورت گرفته و معاونت اجتماعی ناجا جایگاه خوب و مطلوبی در داخل و خارج از نیروی انتظامی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: با وجود ظرفیت هایی اعم از نیروی انسانی مجرب و متخصص، امکانات به روز و ارتباطات در معاونت اجتماعی، باید برای کسب توفیقات روزافزون تلاش مضاعفی صورت بگیرد؛ نیروی انسانی مجرب و متخصص، مهم ترین سرمایه هر سازمانی است و باید مورد توجه قرار بگیرد؛ بنابراین لازم است معاونت اجتماعی ناجا با دارا بودن چنین ظرفیت و سرمایه بزرگی، برای انجام اقدامات مطلوب تر برنامه ریزی و تمرکز ویژه ای داشته باشد.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه علیرغم وجود ظرفیت های مناسب در معاونت اجتماعی، معتقدیم این رده از نیروی انتظامی باید تقویت شود، خاطر نشان کرد: بر مبنای عِده و عُده این معاونت، انتظارمان از کارکرد و اثربخشی اجتماعی ناجا بیش از اینها می باشد، معاونت اجتماعی ناجا می تواند ابعاد ماموریت ها و فعالیت های پلیس در لایه های مختلف را به مردم و جامعه منعکس و معرفی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی ناجا بلندگو، لسان و زبان نیروی انتظامی است، مطرح کرد: اقدامات و ماموریت های بزرگی در نیروی انتظامی در حال اجرا و انجام است، در حالی که بسیاری از مردم و مسئولان در جریان این اقدامات نیستند و لازم است که معاونت اجتماعی ناجا بر مبنای وظایف ذاتی و ماهیت خود و البته بهره مندی مناسب و متناسب از ظرفیت ها، اقدامات پلیس را به مردم بیش از گذشته منعکس کند.

وی اضافه کرد: در موقعیت و مقطعی که مردم از آحاد مسئولان، توقع تلاش شبانه روزی و اثربخش دارند و بعضا شاهد برخی کوتاهی ها در روند خدمتگزاری به مردم هستیم، انعکاس درست و به موقع خدمات ناجا می تواند برای مردم دلگرم کننده باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: اینکه مردم بدانند عده ای در کنارشان هستند و شبانه روز برای امنیت و آرامش آنها تلاش می کنند، برایشان دلگرم و امیدوار کننده است؛ نیروهای پلیس از نقطه صفر مرزی تا مرکز شبانه روز و بدون وقفه و تعطیلی در خدمت مردم و برای مردم تلاش می کنند و لازم است این روحیه خدمتگزاری سبزپوشان ناجا به درستی به جامعه منعکس شود.

سردار اشتری با اشاره به ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی و تلاش آحاد نیروهای پلیس اعم از مرزبانان، پلیس پیشگیری، یگان ویژه و ... برای ارتقاء نظم و امنیت در کشور، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات انعکاس یک صحنه و تصویر از حضور نیروهای پلیس در مناطق صعب العبور، سخت و با وجود هوای سرد و برفی می تواند بیانگر زحمات مجاهدانه و ارزشمند سبزپوشان ناجا  باشد و قطعا مردم قدردان فرزندان خود در نیروی انتظامی و خادم مخلصشان هستند.

وی با اشاره به خدمات دهی نیروی انتظامی به مردم و جامعه عنوان کرد: ما سالانه، میلیون ها خدمات به ویژه در مناسبت های تاریخی و تقویمی اعم از برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، ایام دهه فجر، نوروز و سایر مناسبت ها به مردم  ارائه می کنیم که این سطح از خدمات دهی ناجا قابل قیاس با سایر سازمان ها نیست.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: افتخار ما، خدمت به مردم و خادم آنان بودن است و لازم است که ماموریت های پلیس در سطوح مختلف اعم از تلاش برای رهایی یک گروگان، مبارزه با قاچاقچیان و سارقان، خدمات دهی در ایام سوگواری ها، اربعین و ...  به شکل مختلف تبیین و تشریح شود.

وی خاطر نشان کرد: بر مبنای راهبردها و برنامه ریزی های معاونت اجتماعی ناجا ، امروز شاهد حضور و فعالیت رابطان اجتماعی در پلیس های تخصصی، ستادی، فرماندهی انتظامی استان ها و ... هستیم؛  معرفی پلیس های تخصصی و استانی اعم از  برنامه ریزی ها، طرح ها و اقدامات عملیاتی در اولویت قرار گیرد.   

وی با اشاره به آمار تصادفات و کشته شدگان جاده ای در کشور خاطر نشان کرد: جان باختن سالیانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات، زیبنده کشور و جامعه ما نیست هر چند طی سال های اخیر کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای روند کاهشی دارد اما تحقق سیاست های کلان ناجا در این حوزه و سایر موارد نیازمند "اطلاع رسانی" و "فرهنگ سازی" است.

سردار اشتری خطاب به مدیران معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: شما عزیزان و همکارانتان می توانید در فرآیند پیشگیری از جرم، ارتقاء آگاهی عمومی، اطلاع رسانی به موقع و درست به مردم نقش آفرین باشید و تحقق این مهم، با تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی ممکن است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تولید ادبیات و گفتمان سازی برای نفوذ در دل جامعه و مردم باید محوری ترین راهبرد این معاونت باشد، اگر ادعا می کنیم که امروز نیروی انتظامی رویکرد "جامعه محوری" را مبنای عملکرد خود قرار داده، معاونت اجتماعی ناجا موظف است این رویکرد را در جامعه پیاده سازی کند و با همه لایه های جامعه در ارتباط موثر باشد.

وی با اشاره به وجود بانک های اطلاعاتی، دسترسی به اطلس جرایم در پایگاه داده های اجتماعی پلیس معاونت و تجزیه و تحلیل داده ها تصریح کرد:  معاونت اجتماعی با همکاری دستگاه ها، نهادها و سازمان های مرتبط برای پیشگیری اجتماعی گام های بلندی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بردارد. اطلاع رسانی، آگاه سازی، آموزش همگانی، مشارکت های مردمی و ... همه و همه، ابزارها و ظرفیت های خوبی است که در اختیار این معاونت می باشد و باید معاونت اجتماعی  از ظرفیت های موجود در راستای پیشگیری از وقوع جرم، آگاه سازی و جلب مشارکت های عمومی به درستی بهره ببرد

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و خبررسانی، عنوان کرد: نقش اطلاع رسانی و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و این اطلاع رسانی می تواند در قالب تولید خبر، محتوا، کلیپ، انیمیشن، تولیدات هنری و ... باشد.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی ادامه داد: امروز شاهدیم که فعالیت مراکز مشاوره معاونت اجتماعی ناجا تا چه اندازه مفید و موثر است؛ به طوری که با اقدامات صورت گرفته در حوزه ارائه خدمات مشاوره ای، نه تنها شاهد کاهش تشکیل پرونده های قضائی هستیم بلکه به طور میانگین حدود ۷۰ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره کلانتری ها و دوایر مددکاری اجتماعی، منتج به مصالحه می شود.

* تاکید بر اشراف اطلاعاتی در حوزه تحولات اجتماعی

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اشراف اطلاعاتی بر تحولات اجتماعی، خاطر نشان کرد: افکارسنجی ها باید با هدف شناسایی دغدغه ها و نیازمندی های مردمی و عمومی صورت بگیرد.هر چند تاکنون اقدامات مثمرثمری در این حوزه صورت گرفته است اما باید روند اثربخشی، دقت و سرعت بیشتری بگیرد؛ شایسته است در فرآیند افکارسنجی متناسب با رویدادهای پیش رو، جامعه آماری از همه طیف ها و گروه های سنی، جنسی، قومیتی و ... مختلف انتخاب شود.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: طراحی سوال در فرآیند افکارسنجی بسیار حائز اهمیت می باشد و مدل طرح سوال در یک پرسشنامه، می تواند به کاربردی بودن و اثرگذاری فرآیند افکارسنجی کمک شایانی کند؛ البته ارائه راهکار نیز در انتهای فرآیند افکارسنجی باید لحاظ شود.

* ضرورت توسعه تولیدات هنری

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به تولیدات هنری خاطر نشان کرد: اقدامات و عملکرد پلیس را می توان با زبان هنر در قالب تولید محتوا، کلیپ، انیمیشن و ...  به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم و آحاد جامعه، معرفی کرد و در این میان تعامل رسانه های صوتی و تصویری به ویژه رسانه ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به علاقه مندی مردم به تولیدات هنری و تصویری با ژانر پلیسی، تصریح کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی سال جاری شاهد تولیدات هنری اثرگذاری بودیم، چنین اقداماتی نباید مقطعی و مناسبتی باشد و لازم است با برنامه ریزی و تمرکز، ساخت تولیدات هنری اثربخش، تداوم داشته باشد.

رییس پلیس کشور اضافه کرد: در تولیدات هنری باید موضوعات و سوژه های واقعی  برگرفته از ماموریت های پلیس های مختلف را مبنا و محور قرار دهیم البته بخشی از این تولیدات می تواند در قالب ارائه آموزش های همگانی به مراکز فرهنگی و آموزشی نیز واگذار شود.

وی ادامه داد: در ارائه مجوز های تولیدات سینمایی و سریال ها باید به این نکته توجه شود که تصویر مطلوبی از پلیس ارائه شود و انتظار داریم اصحاب هنر، فیلم سازان و دست اندرکاران تولیدات هنری  اقتدار توام با رافت پلیس  را به تصویر بکشند و همچنین رشادت ها و جانفشانی های پلیس در صحنه های عملیاتی را  به نمایش بگذارند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار اشتری عنوان کرد: تصویر سازی درست از پلیس در تولیدات سینمایی و سریال ها می تواند در جامعه یک ادبیات و گفتمان جدیدی تولید کند و انعکاس تصویر مطلوب از مامور پلیس، اثرگذار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: اقدامات معاونت اجتماعی ناجا در معرفی و صیانت از پلیس و ماموریت هایش، در این مقطع بیشتر " پدافندی" است که به تدیرج باید رویکرد  "آفندی" بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از اقدامات صورت گرفته ادامه داد: قطعا زحمات و تلاش های همکارانمان در معاونت اجتماعی ناجا بر کسی پوشیده نیست و من خدمت تک تک عزیزانمان در این معاونت دستمریزاد و خدا قوت می گویم از طرفی بر مبنای ظرفیت های موجود در این معاونت، انتظاراتم بیش از اقدامات صورت گرفته می باشد و البته معتقدم ماموریت های این معاونت نیازمند حمایت و پشتیبانی  جدی تری نسبت به گذشته  دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه