English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۶ بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی به نیمه جنوبی و شرقی کشور محدود می‌شود که در نواحی مرتفع جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما، بارش برف و برای نوار جنوبی کشور رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم داشت.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۵ بهمن‌ماه) برای نواحی جنوب غرب و جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب فارس رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور ارتفاعات البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان بارش برف و در سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که در اوایل وقت امروز برای نواحی شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا (۶ بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی به نیمه جنوبی و شرقی کشور محدود می‌شود که در نواحی مرتفع جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما، بارش برف و برای نوار جنوبی کشور رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان فردا سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود و از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۷ تا ۹ بهمن‌ماه) برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و روند افزایش نسبی دما بین سه تا پنج درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (۹ بهمن‌ماه) و اوایل روز پنج‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه جدید از شمال غرب کشور برای این مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین امروز (۵ بهمن‌ماه) دریای خزر، غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۶ و ۷ بهمن‌ماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی سه درجه سانتیگراد و حداکثر دمای شش درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۷ بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای هفت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی