English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۲ بهمن) در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می شود و در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس بارش برف و باران و در شمال بوشهر رگبار و رعد و برق شدت دارد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (اول بهمن) در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده ادامه دارد و به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام و لرستان بارش برف و باران آغاز می‌شود و در برخی مناطق شمال غرب، جنوب غرب و مرکز نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۲ بهمن) در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می شود و در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس بارش برف و باران و در شمال بوشهر رگبار و رعد و برق شدت دارد.

به گفته وی در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرزو تهران و در برخی مناطق شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به اینکه روز پنج شنبه (۳ بهمن) این سامانه بارشی در نیمه شرقی و جنوب کشور فعال است، اظهارکرد: در جنوب فارس و بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدت بیشتری دارد و در نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی بارش برف و باران شدت خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روز پنج شنبه (۳ بهمن) در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روز جمعه ( ۴ بهمن) در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ می دهد.

ضیاییان ادامه داد: به تدریج با خروج این سامانه از شرق کشور موج دیگری به شمال غرب وارد می شود و بارش برف و کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب آغاز خواهد شد. بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شدت دارد.در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز شنبه ( ۵ بهمن) علاوه  بر فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب با تداوم بارش در سواحل شمالی کشور در شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: خلیج فارس تا روز پنج شنبه (۳ بهمن) و تنگه هرمز طی امروز تا جمعه و دریای عمان در روز جمعه مواج است همچنین دریای خزر نیز طی روز جمعه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ بهمن) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر ابری و اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۳ بهمن) نیز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش برف و باران و در بعدازظهر وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه