English

آخرین وضعیت جوی جاده های کشور در ۲۹ دی مشخص شد

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: بخش قابل توجهی از استان‌های مرکزی، شمالی، شمال غرب و شرق متأثر از سامانه بارشی است.

آخرین وضعیت جوی جاده های کشور در ۲۹ دی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راه راهور ناجا درباره وضعیت جوی جاده ها با توجه به بارندگی شدید برف، گفت: بخش قابل توجهی از استان‌های کشور (استان‌های مرکزی، شمالی، شمال غرب و شرق) متأثر از سامانه بارشی است؛ در واقع بسیاری از استان‌ها به صورت گسترده درگیر شرایط جوی ناپایدار هستند.

وی ادامه داد: علی رغم حجم گسترده بارش برف از شب گذشته تاکنون، با تلاش تمامی همکاران ما در مجموعه پلیس راهور و راهداری، محورهای اصلی باز است و تردد در آن‌ها به خوبی جریان دارد البته در برخی محورهای فرعی به واسطه بارش برف و کولاک، ناچار به انسداد موقت شدیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به لغزندگی سطح معابر، یخ زدگی و مه شدید در محورها که باعث کاهش دید رانندگان شده است، توصیه کرد: هموطنان تا پایان این شرایط جوی، از هرگونه مسافرت غیر ضروری اجتناب کنند.

سردار حسینی تاکید کرد: اگر هموطنان قصد مسافرت دارند، لازم است تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند چراکه در گردنه‌های برفی تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است همچنین از سالم بودن خودرو (سلامت بخاری و برف پاک کن، سیستم ترمز و روشنایی و …) نیز قبل از مسافرت اطمینان داشته باشند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر استفاده تمامی سرنشینان خودرو (خودروهای شخصی و اتوبوس) از کمربند ایمنی، عنوان کرد: طی چند روز گذشته در سه مورد تصادف شاهد جان باختن هموطنان خود به دلیل نبستن کمربند ایمنی بودیم بنابراین بستن کمربند ایمنی و اهتمام ویژه به آن حائز اهمیت است چراکه کمربند ایمنی ۷۰ درصد از مصدومیت ناشی از تصادفات را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید؛

چگونه زنجیر چرخ ببندیم؟ + عکس و فیلم        

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه