English

سالاری:

وضعیت مالی سازمان تامین اجتماعی جای نگرانی ندارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه وضعیت مالی این سازمان جای نگرانی ندارد، گفت: البته پیگیری و تلاش توام با دغدغه مندی را در این سازمان خواهیم داشت.

وضعیت مالی سازمان تامین اجتماعی  جای نگرانی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج،  مصطفی سالاری ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی که با حضور روسا و نمایندگان کانون‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی برگزار شد، گفت: در برنامه طراحی شده برای اختصاص بودجه مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره‌وری بیمارستان‌ها شرایط هر بیمارستان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و بویژه در استان‌های کم برخوردار و دارای محدودیت ضرایب مشخصی با توجه به عملکرد سنوات قبل برای تعرفه‌ها لحاظ شده است.

وی در خصوص تشریح طرح بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره‌وری بیمارستان ها، گفت: با اجرای این طرح تفویض اختیار به روسای بیمارستان‌ها به خوبی انجام شده است تا مدیریت بهینه منابع و ارتقاء کمی و کیفی خدمات به بیماران با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود انجام شود.

سالاری اختصاص بودجه ثابت و تعیین شده به بیمارستان‌ها را موجب کاهش انگیزه و اختیارات مدیران و کارکنان بخش درمان برای ارتقاء خدمات ارزیابی کرد و گفت: در طرح بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره‌وری براساس مطالعات و بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته است، دستورالعمل‌های مشخصی برای تشویق کارکنان، خرید تجهیزات، جذب کادر درمانی و ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای تامین اجتماعی طراحی شده است و همه تلاش ما این است که با اجرای این طرح از منابع اختصاص یافته به حوزه درمان حداکثر استفاده برای خدمت شایسته به بیمه شدگان صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر آمادگی این سازمان برای دریافت نظرات و دیدگاه‌های شرکای اجتماعی تأکید کرد و گفت: این طرح براساس اختیارات مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شده است و در صورت نیاز به انجام اصلاحات نیز این کار در همین چارچوب و به سرعت قابل انجام است. 

 سالاری تاکید کرد: به خودگردانی بیمارستانها اعتقاد نداریم و به دنبال درآمدزایی در بیمارستانها نیستیم. به دنبال افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی در بیمارستانها هستیم و هدف ما بهبود عملکرد بیمارستانها و مدیریت بهینه منابع مالی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه وضعیت مالی این سازمان جای نگرانی ندارد، تصریح کرد: البته پیگیری و تلاش توام با دغدغه مندی را در این سازمان خواهیم داشت.

سالاری گفت: ۶ ماه پیش ۱۰ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهها و ۶ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی غیر دانشگاهی بدهی داشتیم.

وی اظهار کرد: امروز پرداخت سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی منظم است و بدهی معوق را به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسانده ایم و به زودی مطالبات مراکز دانشگاهی را تسویه می کنیم و برای بخش غیر دانشگاهی نیز سازوکار کارآمدی برای تسویه بدهی ها طراحی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سالاری با اشاره به اینکه بدهی بانکی این سازمان افزایش نیافته است، گفت: سازمان تامین اجتماعی از تمامی فرصت ها و ظرفیت های مختلفی که دراختیار دارد استفاده می کند تا خدمات به خوبی ارائه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات بخش درمان را در اولویت قرار دادیم تا اعتبار دفترچه‌های درمان احیا شود، تصریح کرد: نفع این کار برای همه جامعه تحت پوشش این سازمان است.

وی افزود: توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی نیز انجام می شود. پرونده الکترونیک در کشور باید مستقر شود و همه مراکز اعم از ملکی و غیر ملکی باید به این طرح متصل شوند.

سالاری گفت: گایدلاینهای درمانی باید تدوین شود و معیار ارائه خدمات قرار گیرد. اگر نسخه الکترونیک مبتنی بر پرونده الکترونیک و گایدلاین‌ها تهیه شود پیش بینی می شود که ۳۰ درصد هزینه های غیرضروری درمان کاهش یابد. در قانون بودجه سال آینده نیز این امر پیش بینی شده است و ما استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم این برنامه در سال آینده عملیاتی شود. آماده هر نوع همکاری با وزارت بهداشت در این حوزه هستیم.

سالاری در خصوص سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موضوع سه جانبه گرایی استقبال می کنند و از آنچه به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته است ما نیز حمایت می کنیم.

وی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز توضیح داد و افزود: با همکاری انجمن صنفی کارگران ساختمانی، کارگران واقعی را جایگزین افراد من غیرحق می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از دولت و بخش خصوصی مطالبات داریم و به دنبال یافتن راهکارهای کارآمد برای دریافت منابع توام با حفظ اشتغال و همکاری با کارفرمایان هستیم.

سالاری تجمیع و تنقیح بخشنامهها را یکی دیگر از برنامههای مهم سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تجمیع بخشنامه و تنقیح همیشه با مشارکت شرکای اجتماعی انجام می‌شود. هدف از این اقدام، افزایش شفافیت و کاهش تفسیرپذیری بخش‌نامهها است.

وی در مورد شکایات مطرح شده در دیوان عدالت اداری نیز گفت: ۳۵ درصد از شکایات مردم در دیوان عدالت با اقدامات انجام گرفته کاهش خواهد یافت. برای تحقق این هدف، اصلاحاتی در رویه ها و بخش نامه ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اصلاح ساختار و ارتقای حوزه فناوری در این سازمان را از اقدامات مهم تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش مرکز ارتباطات مردمی این سازمان در ماههای آینده شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: در این جلسات مستمع نظرات نمایندگان کانونها خواهیم بود و دیدگاه‌های آنها را می شنویم.

دهدشتی افزود: ارتباط با شرکای اجتماعی از مهمترین راهبردهای این سازمان است و همچنین تعامل مداوم و منظم با تشکلها و نهادهای حاکمیتی مورد توجه است و به صورت منظم با تشکلها ارتباط داریم.

وی اظهار کرد: دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز فعال شده است و از این جلسات، سیاستگذاریهای مناسب و تعیین مسیر سازمان بدست می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه