English

کیفیت هوای تهران ۱۴ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۰۸ رسید

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱۴ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۰۸ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز شنبه ۱۴ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین ۱۰۳ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (14 دی 98) با برقراری جوی آرام همراه با آسمان ابری و غبارآلود و نیز افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق در اکثر مناطق افزایش پیدا کرده و سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: در طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و احتمال می‌رود کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی بماند.

وی ادامه داد: افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات پایانی شنبه همراه با احتمال بارش می‌تواند تا حدودی موجب پراکندگی آلاینده‌ها شود و بهبود کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: صبح روز یکشنبه (15 دی 98) کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط نامطلوب قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در ساعات اولیه روز می‌باشد.

نظری بیان کرد: به‌تدریج با افزایش سرعت باد و رشد ناپایداری جوی در برخی ساعات بعدازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و به‌تبع آن در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده سالم پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، تا حدی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد، هرچند با توجه به شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته، برقراری شرایط مطلوب در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی