English

کیفیت هوای تهران ۱۳ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۱۱ رسید

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 111 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱۳ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۱۱ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز جمعه ۱۳ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 68 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 111 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در نخستین ساعات روز جمعه (13 دی 98) به همراه انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: در طی روز با توجه به سرعت اندک باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و انتظار می‌رود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی ادامه داد: در شامگاه جمعه با رشد ابر و ناچیز بودن تندی باد، غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال می‌رود در ساعات اوج ترافیک با کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد روبه‌رو شویم.

نظری بیان کرد: با تداوم این شرایط جوی و عدم پراکندگی آلاینده‌ها تا صبح روز شنبه (14 دی 98) و با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق، شرایط نامطلوب کیفیت هوا را در مناطق پرتردد به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در طی روز شنبه با توجه به برقراری آسمان ابری همراه با بارش باران و وزش باد مؤثر در برخی ساعات بعدازظهر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها تا حدی فراهم شده و بنابراین در اواخر وقت شنبه با وجود ترافیک شبانگاهی، غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود و پیش بینی می شود در شامگاه شنبه کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده سالم قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه