English

محمد سالاری:

بازار اتهام و کارشکنی و رفع مسوولیت داغ شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این روزها بازار اتهام و کارشکنی و رفع مسوولیت داغ شده است و جامعه هم با ناامیدی پیگیر ماجرا است و در این حالت راه حل های سطحی کمکی به ما نمیکند.

بازار اتهام و کارشکنی و رفع مسوولیت داغ شده است

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد سالاری ، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران و در نطقی پیش از دستور اظهار کرد: این روزها به علت آلودگی هوا بار دیگر کلانشهر تهران در کانون توجه افراد قرار گرفته است و این در حالی است نفس کشیدن در این شهر سخت شده است.

وی ادامه داد: این روزها بازار اتهام و کارشکنی و رفع مسوولیت داغ شده است و جامعه هم با ناامیدی پیگیر ماجرا است و در این حالت راه حل های سطحی کمکی به ما نمیکند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: فراموش کردن حقوق عمومی در تصمیم گیری ها علت وقوع برخی از مشکلات است. خودروهای بی کیفیت، بنزین ناخالص و از بین بردن ریه شهرها و از بین بردن باغات این شهر همه از دلایل آلودگی هوا است.

سالاری تصریح کرد: حل مشکل آلودگی هوا یک مسئله سیاسی است و اگر سیاست های ما تغییر نکند و به روستاها توجه ویژه نشود شاهد همین وضعیت خواهیم بود که حاشیه نشینی افزایش یافته و کلان شهرها تبدیل به سیاه چاله های خواهد شد که کاری دیگر برای آن نمی شود انجام داد.

وی گفت: غفلت از حقوق عمومی در دهه های گذشته باعث شده است که امروز با چنین مشکلاتی مواجه باشیم و منظور از حقوق عمومی ایجاد یک گفتمان واحد برای رفع مشکلات است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گفتمان حقوق عمومی یعنی اینکه عموم شهروندان از حقوقی برخوردارند که باید به آنها دسترسی پیدا کنند مانند حق آموزش و حق محیط زیست سالم.

محمد سالاری افزود: حقوق عمومی چتری گسترده است که همه زیر سایه آن از حق برخوردار بوده و می توانند زندگی آسوده ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به جامعه نگاه ثروت محور باشد نظیر آنچه در گذشته وجود داشته است می شود اینکه کل شهر را برای شهر می فروشیم و یادمان می رود که شهر بستری برای درآمدزایی نیست و قرار نیست آن را بفروشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرسازی در گذشته تبدیل به شهرفروشی شده بود و به جای آنکه درآمدهای آن برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود در جای دیگری از آن استفاده شده است.

سالاری ادامه داد: باید حقوق عمومی تبدیل به گفتمان عمومی شود زیرا صرفا به سیاستمداران توانمند نیاز نداریم بلکه باید سیاست های درستی هم داشته باشیم و از طریق مطالبه عمومی آن را پیش ببریم.

وی ادامه داد: باید ساز و کارهای نهادی تحقق حقوق عمومی ایجاد شود. مدیریت شهری باید فرآیندهای خود را به گونه ای تغییر و بازسازی کند که بستر فعالیت مردم ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبیعی است که برای ایجاد و فعالیت انجمنهای شهری باید محیط برای فعالیت آنها فراهم باشد و این به معنای امنیتی کردن محیط نیست.

سالاری تصریح کرد: در حوزه حمایت قضایی از فعالین مدنی عقب هستیم و رویه قضایی موجود باید اصلاح شود و راه را برای فعالیت های مدنی هموار کرد.

وی گفت: از قوه قضاییه می خواهیم تا راه شکایت از تصمیم گیران و مدیرانی که با اقدامات خود حقوق عمومی را زیر پا گذاشته اند باز شود تا بتوان با متخلفان برخورد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دو راهبرد نیاز است اولین آن دغدغه مند کردن مردم است و راهبرد سوم ایجاد سازو کارهای لازمه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه