English

محسنی بندپی:

آموزه‌های دینی توسط مسوولین خیلی جدی گرفته نشده است

استاندار تهران گفت: اگر امروز رقم آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است و با موضوعاتی مانند طلاق، مفاسد اخلاقی و اعتیاد مواجه هستیم به این دلیل است که آموزه‌های دینی توسط مسوولین خیلی جدی گرفته نشده است و در این حوزه اقدامات موثری صورت نگرفته است.

آموزه‌های دینی توسط مسوولین خیلی جدی گرفته نشده است

به گزارش خبرگزاری موج،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در اجلاس نماز و مدرسه که با حضور جمعی از ائمه جماعات مدارس و مدیران استانی برگزار شد، گفت: یکی از پدیده‌های اساسی و واجب برای ما مسلمانان برپا داشتن نماز است و تاکید شده است که شرایط لازم برای برپایی نماز را نهادینه و اجرایی کنیم. 

وی گفت: اگر امروز رقم آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است و با موضوعاتی مانند طلاق، مفاسد اخلاقی و اعتیاد مواجه هستیم به این دلیل است که آموزه‌های دینی توسط مسوولین خیلی جدی گرفته نشده است و در این حوزه اقدامات موثری صورت نگرفته است. 

وی گفت:‌در تمام مواردی که مسائل دینی و اعتقادی رعایت شده است شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده‌ایم و در زمان‌هایی که بیشتر به فرائض دینی توجه می‌شود مانند ماه مبارک رمضان آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد. 

استاندار تهران گفت: در سال 1948 وقتی سازمان بهداشت جهانی سلامت را تعریف کرد بخشی از تعریف سلامت آنها از احکام الهی ما برداشته شده بود چرا که ما براساس عقایدی که داریم معتقدیم سلامت ابعاد مختلفی از جمله روحی، معنوی و جسمی دارد و ما این موارد را در احکام الهی‌مان نیز از ابتدا داشته‌ایم.

محسنی بند پی گفت:‌ آنجا که با کمال خضوع با خداوند راز و نیاز می‌کنیم اوج ارتقاع سلامت روحی و روانی ما است. 

استاندار تهران گفت: ما به عنوان حاکمان وظایفی از جمله برپا داشتن نماز،‌ نهی از منکر و سایر برنامه‌ها را داریم که باید به آن توجه بیشتری شود. 

وی با اشاره به اینکه برای یک حکمرانی خوب باید توجه به احکام دینی و الهی‌مان داشته باشیم گفت: سرانه فضای آموزشی ما بعد از سیستان و بلوچستان است و در یک کلاس شاهد آن هستیم که 32 نفر در حال آموزش هستند ولی در چنین کمبود فضای کلاس برای اقامه نماز هم فضایی در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ما باید  در زمان کودکی یک کودک را پرورش دهیم تا مسوولیت‌پذیر باشد تا بتواند در مقابل بعضی از آسیب‌ها نه بگوید. 

محسنی‌بندپی بیان داشت:‌ اقداماتی نیز برای رفاه ائمه جماعات مدارس صورت گرفته و ما مکلف هستیم حق‌القدم آنها را پرداخت کنیم و شهرداری‌ها هم موظف شدند فضای مناسبی را برای اقامه نماز در مدارس مهیا کنند و این فضاها نظافت لازم را داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: قطعا هر اقدامی در استان تهران صورت بگیرد در دیگر استان‌ها نیز به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد. 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین خزایی مشاور استاندار تهران در امور روحانیت اظهار داشت: حدود 7 هزار مدرسه در استان تهران داریم که 4 هزار مدرسه مان دارای امام جماعت هستند و 2هزار امام جماعت ما را روحانیون تشکیل می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: حدود 71 حوزه عملیه در تهران داریم که امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای بین آ‌موزش و پرورش و این حوزه‌های علمیه منعقد شود که همه مدارس امام جماعت داشته باشند. 

خزایی بیان داشت: سیستم آموزش و پرورش نیاز به اصلاحات اساسی در دوره ابتدایی دارد چرا که موارد احکام و دین را در  این دوره بهتر می‌توان آموزش داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه