English

انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر تهران به خاطر گوگرد!

روز شنبه همزمان با پدیده پایداری جوی در تهران که موجب انباشت آلاینده‌ها در هوای این شهر و کیفیت نامطلوب هوا به لحاظ آلاینده PM۲.۵ شد، شاهد انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر بودیم.

انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر تهران به خاطر گوگرد!

به گزارش خبرگزاری موج، محسن روشنی، مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درخصوص انتشار بوی نامطبوع در تهران  اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش از ظهر این روز، با افزایش قابل ملاحظهای روبروشده است. بگونه‌ای که میزان غلظت از ppb ۸ در ۱۱ صبح به ppb ۲۷۱ درساعت۱۲:۳۰رسید.

این افزایش غلظت ساعتی برای آلاینده SO۲ در شهر تهران بسیار شدید و غیر معمول بوده و به دنبال این رخداد، پس از حدود یک تا دو ساعت شرایط مشابهی در ایستگاه محلاتی (درمنطقه ۱۴)، پیروزی (منطقه ۱۳)  و گلبرگ (منطقه ۸) با شدت کمتر مشاهده شد. غلظت در سایر ایستگاه ها نیز تا حدودی افزایش داشت ولی بیشینه غلظت ثبت شده در آنها ppb ۱۸ بوده است.

آنگونه که روشنی گفته، این شرایط همزمان با برقراری جوی آرام و پایدار همراه با مه و غبار محلی و وزش باد از سوی جنوب به شمال (در زمان افزایش غلظت) رخ داد و در همین ساعات افزایش بوی نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران نیز استشمام شد. از حدود ساعت ۱۵ غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ایستگاههای شهر تهران کاهش یافت و به روند طبیعی خود رسید.  

مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف قابل ملاحظه غلظت در ایستگاه شهرری با سایر ایستگاههای شهر تهران و افزایش زودتر غلظت در این ایستگاه، به نظر میرسد منشاء تولید این آلاینده در حوالی ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ قرار داشته و به دلیل کم بودن سرعت باد در این زمان، افزایش غلظت با اختلاف یکی دو ساعت در ایستگاههای مجاور و با شدت کمتر استشمام شده و در بسیاری از مناطق شهر نیز محسوس نبوده است.

همچنین مقادیر بدست آمده از ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در همین ساعات با افزایش شدید غلظت آلاینده مذکور روبرو بود و این امر مؤید نزدیکی منبع بو به این منطقه است.

نکته قابل توجه این‌که بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهرری از حدود ساعت روز یکشنبه مورخ ۲۴ آذرماه، غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد با رشد و افزایش شدیدی روبرو بوده است.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه