English

محسنی بندپی:

صادقانه و شفاف با مردم صحبت نکرده ایم / مشارکت مردم برای ما یک اصل است

استاندار تهران گفت: اگر می‌گوییم در کشور افول اجتماعی داشته‌ایم و روند نزولی پیدا کرده‌ایم به این دلیل است که با مردم صادقانه و شفاف صحبت نکرده‌ایم.

صادقانه و شفاف با مردم صحبت نکرده ایم / مشارکت مردم برای ما یک اصل است

به گزارش خبرگزاری موج،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در مراسم هم‌اندیشی دهیاران استان تهران گفت: دهیاران در ارتقای اعتماد اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

وی افزود: انتخابات اسفند ماه سال جاری را برای مجلس شورای اسلامی در پیش‌رو داریم و از تمام دنیای استکبار تلاش می‌کنند که مردم را مأیوس کنند و پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه تزریق کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ما احتیاج داریم علی‌رغم همه تنگناها، سختی‌ها و چالش‌ها در راستای نشاط اجتماعی عمل کنیم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما ملتی مقاوم و پایدار علیه همه توطئه‌ها هستیم. 

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: حوزه بخشداری، فرمانداری و دهیاری که بتواند مشارکت بالای مردم را در انتخابات داشته باشد از سوی استانداری تشویق خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم در کشور افول اجتماعی داشته‌ایم و روند نزولی پیدا کرده‌ایم به این دلیل است که با مردم صادقانه و شفاف صحبت نکرده‌ایم. 

* باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم از حداکثر مشارکت‌ها استفاده کنیم

استاندار تهران بیان داشت: مشارکت مردم برای ما یک اصل است و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم از حداکثر مشارکت‌ها استفاده کنیم. 

محسنی بندپی بیان داشت: ما باید مشارکت مردم را بدون دخالت در انتخاب آنها داشته باشیم.

وی بیان داشت: ما باید اقداماتی در راستای ارتقای اجتماعی و همین‌طور سرمایه اجتماعی داشته باشیم و دهیاران نیز شناخت کامل در حیطه سرزمین جغرافیایی داشته باشند. 

استاندار تهران خطاب به دهیاران گفت: به قانون تسلط کامل داشته باشید و این تسلط و اشرافیت می‌تواند شرایطی را فراهم کند که با مشکلات کمتری مواجه شویم.

محسنی بندپی بیان داشت: وقتی مجلس به عنوان قانونگذار پذیرفته است که دهیاری می‌تواند صدور پروانه داشته باشد و کار اجرایی کند ورود بنیاد مسکن در این حوزه قابل قبول نیست. 

وی خاطرنشان کرد: بنده بعضاً اعلام کرده‌ام که ماده 99 و ماده 100 باید حذف شود و بر اساس قانون عمل کنیم. به عنوان مثال از 21 هزار حکم کمیسیون ماده 100 فقط صد حکم آن قلع و قمع و اجرایی شده است. 

استاندار تهران بیان داشت: نباید کالبد شهر و روستا را به هم بزنیم و باید بر اساس قانون عمل کنیم.

محسنی بندپی تأکید کرد: باید اعمال قانون بدون تبعیض انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هتل آریانا در شمال تهران ساخته شده است و مالک آن به هزار جا متوسل می‌شود تا این هتل که بخشی از آن غیرقانونی ساخته شده تخریب نشود و حدود 2 میلیارد تومان هم هزینه تخریب آن است که در اینجا قانون ضعف دارد و باید خود متخلف این هزینه را پرداخت کند نه دستگاه دولتی. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در تجدیدنظر در طرح‌های هادی روستایی فرمانداران و بخشداران باید حضور تخصصی داشته باشند و در غیر این صورت تخطی از دستور استاندار بوده و با آنها برخورد مدیریتی می‌شود. 

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت واحد اجرایی روستایی بر عهده دهیاری‌ها است و امیدوارم شرایطی را شاهد باشیم که روستاها مهاجرت معکوس داشته باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه