English

سردار کمالی:

سامانه ماهرستان برای بعد از خدمت سربازی راه اندازی می‌شود

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: بعد از راه اندازی سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل ازخدمت سربازی است، سامانه ماهرسان برای بعد ازخدمت سربازی راه اندازی می‌شود.

سامانه ماهرستان برای بعد از خدمت سربازی راه اندازی می‌شود

سردار موسی کمالی ، سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به برنامه‌ریزی‌های قرارگاه مهارت آموزی سربازان اظهار کرد: سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل از اعزام سربازان به خدمت سربازی است، مدتی قبل رونمایی شد، اما باتوجه به اینکه یکی دیگر از سیاست‌های قرارگاه حمایت از سربازان ماهر پس از پایان خدمت است، در همین راستا نیز برای راه‌اندازی سامانه‌ای که بتواند حمایت‌های لازم را برای اشتغال سربازان پس از پایان خدمت و استفاده از این مهارت‌ها فراهم کند، اقداماتی انجام شد.

وی ادامه داد: درهمین راستا بعد از راه اندازی سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل ازخدمت سربازی است، سامانه ماهرستان برای بعد ازخدمت سربازی راه اندازی می‌شود.

کمالی با بیان اینکه جوانان قبل از اعزام به خدمت سربازی به صورت داوطلبانه در سامانه  سرباز ماهر ثبت نام می‌کنند، گفت: این افراد بعد از اعزام به سربازی با توجه به مهارت های کسب کرده از مشوق های ۳۴گانه اعلام شده برخوردار می‌شوند.

 وی ادامه داد: با همکاری یکی از بانک های کشور سامانه «ماهرستان» برای بعد از خدمت طراحی شده است که افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شوند تا اولا از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغالزایی استفاده کنند و در ثانی این سامانه نیازهای شغلی هر استان را جمع آوری و در سامانه ثبت و به افراد معرفی می‌کند.

به گفته سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ، سازمان‌ها و افرادی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند. از سوی دیگر این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مانند سامانه وزارت کار مرتبط می‌شود.

کمالی با بیان اینکه در حقیقت این سامانه یک نوع بازار کار است، گفت: چون مشاغل مورد نیاز  و نیروی کار در این بازار است است و افراد میتوانند مشاغل مورد نیاز و همچنین نیروی ماهر خود را در آن بازار پیدا کنند.

وی در مورد زمان راه‌اندازی این سامانه نیز گفت: به زودی از سامانه «ماهرستان» رونمایی شده و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه