English

پیش بینی وضعیت آب و هوا / بارش باران و برف و کاهش دما

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز ۱۴ آذرماه با نفوذ جریانات سرد شمالی ابتدا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات آن و بتدریج در شمال شرق شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف به همراه کاهش نسبی دما خواهیم بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوا / بارش باران و برف و کاهش دما

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۱۲ آذرماه) با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور برای استان‌های واقع در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و برای مناطقی از مرکز و جنوب بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: بارش در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب فارس، شرق و شمال خوزستان، بوشهر، لرستان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه (۱۴ آذرماه) با نفوذ جریانات سرد شمالی روی نوار شمالی ابتدا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات آن و بتدریج در شمال شرق شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف به همراه کاهش نسبی دما خواهیم بود همچنین در این روز برای غرب و جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز جمعه (۱۵ آذرماه) در شمال غرب کاهش می‌یابد و در بخش‌هایی از شمال شرق و غالب مناطق نیمه غربی ادامه خواهد داشت،گفت: در این روز در بخش‌هایی از جنوب شرق شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه (۱۶ آذرماه) تشدید بارش در نیمه غربی و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی درادامه گفت: طی امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. روزهای جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج فارس و روز شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۳ آذرماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۱ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پس فردا (۱۴ آذرماه) نیمه ابری با احتمال غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش باران با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی