English

تصویب طرح کمک به خانواده‌های آسیب دیدگان در اعتراضات اخیر

در جلسه امروز شورای شهر دو فوریت الزام شهرداری برای لایحه رسیدگی به خانواده های آسیب دیده در حادثه اخیر در شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب طرح کمک به خانواده‌های آسیب دیدگان در اعتراضات اخیر

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه امروز شورای شهر تهران (یکشنبه ۱۰ آذر) دو فوریت الزام شهرداری برای لایحه رسیدگی به خانواده های  آسیب دیده در حادثه اخیر در شهر تهران بررسی شد که این دو فوریت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره متن پیشنهادی این دو فوریت گفت: با عنایت به بند  دوم ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورای اسلامی کشور و انتخاب شهردار و نظر به حوادث تاسف بار اخیر که منجر به وارد شدن خسارات جانی و مالی به برخی از شهروندان تهرانی شد و با عنایت به لزوم همراهی و رسیدگی مسئولان به خانواده های آسیب دیده، شهرداری تهران موظف است با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط و تا حد ممکن ضمن التیام بخشی صدمات روحی، روانی و اجتماعی نسبت به بخشی از صدمات وارده اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی با بیان اینکه اگر آقای مسجدجامعی در جلسه امروز حضور داشت حتما با این طرح موافقت می کرد، گفت: نمی توانیم در صورت عدم حضور یک نماینده حتی اگر آن نماینده موافق طرحی باشد آن را اعلام کنیم.

اعضای شورای شهر پس از تصویب دو فوریت طرح کلیات آن را با ۲۰ رای موافق از ۲۰ عضو حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ادامه سیدحسن رسولی در قالب تبصره ای پیشنهاد کرد سه نفر از اعضای شورای شهر به منظور نظارت بر حسن اجرای مصوبه انتخاب شوند و این گزارش را به صحن ارائه کنند که این پیشنهاد نیز با ۱۵ موافق به تصویب رسید.

وی درباره پیشنهاد خود گفت: باید اعضای شورای شهر نظارت دقیقی نسبت به طرح مذکور داشته باشند و آن را به صحن ارائه دهند. انتخاب این اعضا به منظور ضمانت اجرایی طرح مذکور است.

وی گفت: از نظر بنده آنچه اتفاق افتاده یک رویداد غمگین اجتماعی است و برخلاف ناآرامی های گذشته فاقد جنبه سیاسی است. در این نا آرامی ها چه شهدای نیروی انتظامی، چه افرادی که به خاطر هیجانات جان خود را از دست داده اند و مجروح شده اند باید مورد توجه قرار گیرد موضوع ابعاد اجتماعی و انسانی دارد.

در پایان سه نفر از اعضای شورای شهر؛ شهربانو امانی، سیدمحمود میرلوحی و محمدجواد حق شناس به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه