English

جزئیات ثبت نام ازدواج دانشجویی اعلام شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زوج هایی که تاریخ عقد آنها از یکم فروردین ماه سال 97 تا 30 آذرماه سال 98 است، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

جزئیات ثبت نام ازدواج دانشجویی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، ثبت نام بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی از امروز (21 آبان) آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که صبح امروز برگزار شد، گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی از امروز و همزمان با این نشست آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فعلا محدودیتی برای ثبت نام اعلام نمی کنیم، با توجه به آنچه از دستگاه های حامی مانند دفتر رهبر معظم انقلاب و سایر حامیان سراغ داریم، انشالله بتوانیم پاسخگوی همه ثبت نام کنندگان باشیم.

وی تاکید کرد: زوجهایی که تاریخ عقد آنها از یکم فروردین ماه سال 97 تا 30 آذرماه سال 98 است، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رستمی اظهار داشت: ملاک شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی، دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین در زمان عقد است و در مواردی که هر دو زوج دانشجو هستند ، فقط یکی از آنها به عنوان داوطلب اصلی ثبت نام کند.

وی یاداور شد: دانشجویان لازم است تا یک هفته بعد پس از ثبت نام، مدارک لازم را جهت تائید به دفتر نهاد دانشگاه یا دفتراستانی مربوطه ارائه کنند تا ثبت نام آنها قطعی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در دانشگاه هایی که دفتر نهاد وجود ندارد، دانشجویان پس از ثبت نام، مدارک لازم را جهت تائید به رابط فرهنگی دانشگاه که از طرف ستاد ازدواج تعیین شده ارائه  کنند.

وی گفت: زوج های دانشجو برای ثبت نام تا آخر آذرماه فرصت دارند به سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، قسمت ازدواج دانشجویی مراجعه کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده در اسلام، تصریح کرد: اسلام برای تشکیل خانواده اهمیت زیادی قائل شده و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وساطت برای ازدواج را بهترین وساطت‌ها دانسته اند.

رستمی در ادامه با اشاره به تدوین سند ملی ازدواج، اظهار داشت: متاسفانه ما در میدان عمل شاهد کاهش امر ازدواج در جامعه هستیم و این موضوع از نگاه ملی و آینده‌نگرانه نسبت به کشور موضوع مطلوبی نیست.

وی با اشاره به حضور جمعیت بیش از ۴ میلیون در دانشگاهها گفت: این فرصت بزرگی است تا مدیران و سیاست گذاران دانشگاه برای بحث ازدواج برنامه ریزی ویژه داشته باشند.

رستمی در ادامه از ازدواج دانشجویی به عنوان پایدارترین ازدواج‌ها یاد کرد و اظهار داشت: این تجربه می‌تواند در اختیار پژوهشگران برای طراحی مدل ازدواج در جامعه قرار گیرد.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره تسهیلاتی که هر ساله برای ازدواج دانشجویی در نظر گرفته می‌شود، گفت: به زودی طرحی درباره با تسهیل و کمک به امر ازدواج رونمایی می‌شود و نهاد رهبری در دانشگاه ها بعد از ارائه گزارش موفق بودن ازدواج دانشجویی به رهبر انقلاب ماموریت پیدا کرده که در فضای کلان تری برنامه ریزی در این حوزه را انجام دهد.

وی افزود: ما قرار است همه دانشگاه‌ها را در  طرحی قرار دهیم که در آن بحث تشویق و حمایت و برنامه ریزی برای ازدواج گنجانده شده است‌.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: این طرح حتی برای پیش از ازدواج هم برنامه دارد و به همین دلیل همکاری همه دستگاه‌های کشور را می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه