English

حاجی میرزایی:

طرح رتبه بندی معلمان یکی دو هفته پس از تصویب اجرا می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار طرح رتبه بندی معلمان پیش‌بینی‌ شده و به‌محض اینکه آیین‌نامه آن به تصویب هیات وزیران برسد ظرف یکی دوهفته پس از تصویب اجرا می‌شود.

طرح رتبه بندی معلمان یکی دو هفته پس از تصویب اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی میرزایی ،  وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: طرح رتبه‌بندی از اولویت‌های کاری وزارت آموزش‌ و پرورش است و همکاران ما در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی افزود: اعتبار این طرح پیش‌بینی‌شده و به‌محض اینکه آیین‌نامه آن به تصویب هیات وزیران برسد ظرف یکی دوهفته پس از تصویب اجرا می‌شود.

* بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت 

حاجی میرزایی تصریح کرد: آیین‌نامه این طرح در هیات دولت در حال بررسی و در کمیسیون اجتماعی ایرادات آن رفع شده است. سه جلسه در این مورد برگزار شده است و مباحث آن جلسات به نتیجه رسید. اکنون کار رتبه‌بندی تمام ‌شده و در دستور دولت قرارگرفته است. با قول مساعد دولت به‌سرعت در دستور برای اجرا قرار خواهد گرفت‌.

* تقسیم‌ بندی فرهنگیان در ۵ رتبه

وی افزود: در آیین‌نامه رتبه‌بندی، فرهنگیان در ۵ رتبه متناسب با مدرک تحصیلی و سابقه صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود و انتقال از یک رتبه به رتبه دیگر طبق شرایط اجرا خواهد شد. به دلیل اینکه اعتبار پیش‌بینی ‌شده برای نیمه دوم سال ۹۸ است، به‌محض تصویب آن، اعمال افزایش‌ها از ابتدای مهر ۹۸ است و افرادی که با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری کردند از مزایای این آیین‌نامه در قالب چارچوب بهره‌مند خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره پرداخت حق‌التدریس و اضافه کار فرهنگیان گفت: مطالباتی از گذشته بوده است که در سال ۹۷ مجموعه آنان اعم از پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق‌التدریس‌های آموزش یاران و مستمری پرداخت ‌شده و در سال ۹۸ کارکنان و فرهنگیانی که به‌صورت رسمی و پیمانی بودند پایان ماه حقوق خود را گرفته‌اند اما چون اعتبار حق‌التدریس‌ها در بودجه سایر منظور می‌شود، پرداخت‌ها با تأخیر معمولاً همراه است امیدوارم این فاصله پرداخت‌ها کاهش یابد و برای سال آینده تلاش شود که مطالبات معوق به وجود نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی