English

کدام استان های کشور بارانی می شوند؟

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۹ آبان) در نوار شرقی کشور و در استان‌های گیلان، اردبیل، سمنان، تهران و البرز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

کدام استان های کشور بارانی می شوند؟

به گزارش خبرگزاری موج،  صادق ضیائیان ،  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص پیش بینی بارش باران در کشور گفت: امروز (۹ آبان) در نوار شرقی کشور و در استان‌های گیلان، اردبیل، سمنان، تهران و البرز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین جمعه (10 آبان) نیز در گیلان و اردبیل بارش پراکنده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شرق، جنوب شرق، برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه (11 آبان) آسمان در غالب مناطق کشور صاف است، گفت: از اوایل شب با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، در سواحل دریای خزر و شمال غرب بارش پراکنده آغاز خواهد شد.

به گفته ضیائیان، یکشنبه (12 آبان) ضمن تقویت سامانه بارشی در مناطق یادشده، گستره بارش به مناطقی از غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین و البرز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 ضیائیان همچنین گفت: دوشنبه (13 آبان) برای غرب و جنوب غرب، رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (10 آبان) نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۱ آبان) کمی ابری گاهی نیمه ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۲ درجه و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه