English

تصویب چشم انداز و ماموریت های برنامه ۵ ساله سوم تهران

چشم انداز و ماموریت‌ های برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب چشم انداز و ماموریت های برنامه ۵ ساله سوم تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در 23 مهر لایحه سند برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران با توجه به چشم انداز ماموریت، استراتژی ها و اهداف بررسی و با ۱۵ رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مواد برنامه پنج ساله سوم بهمن ماه سال ۹۷ به تصویب رسید اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۴ این برنامه شهرداری تهران موظف است تا پایان اردیبهشت ماه امسال چشم انداز، ماموریت و استراتژی و اهداف برنامه پنج ساله را به شورای شهر ارائه دهد اما متاسفانه این اسناد با تاخیر به شورا ارسال شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یک ماه و نیم است این اسناد به شورای شهر ارائه شده و از آن تاریخ تاکنون در کمیسیون های تخصصی موضوع در حال پیگیری است و بعد از آنکه در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت متناسب با اهداف کمی و شاخص های تعیین شده در جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه موارد مجدد مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته الویری نتیجه این جلسات به کمیسیون تلفیق شورای شهر ارسال شده است و امروز در شش حوزه؛ ماموریت توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، ماموریت شهرسازی و معماری، ماموریت حمل و نقل و ترافیک، ماموریت خدمات شهری و محیط زیست، ماموریت اجتماعی و فرهنگی و ماموریت ایمنی و افزایش تاب آوری به همراه جدول منابع و مصارف بررسی و جمع بندی نهایی با فایل پیوست به صحن علنی ارسال شده است.

الویری همچنین تصریح کرد: بر این اساس یک ماده واحده و دو تبصره تهیه شده است که در ماده واحده آن با استناد به ماده ۹۴ مصوبه برنامه پنج ساله شهرداری تهران مکلف است جداول کمی شاخص های کمی احکام برنامه و هدف گذاری برای آنها را در افق پنج ساله در چارچوب منابع مالی و جداول منابع و مصارف به شرح پیوست اجرایی کند و بر اساس ماده ۹۵ برنامه نسبت به پایش و ارزیابی و دستیابی به این اهداف و شاخص های کمی در قالب گزارش های دوره ای به شورای شهر تهران اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره ها نیز شهرداری تهران را موظف کرده ایم تا آن دسته از شاخص ها و اهداف کمی کمی که وضع موجود و وضع بعدی آن در سال های برنامه را در این سند ارائه نداده است یا ناقص است را تا پایان سال اول برنامه ارائه کند همچنین شهرداری را موظف کردیم تا اهداف و شاخص های عملیاتی (سطح سوم) را با هماهنگی و پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران اجرایی کند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پیش از ارائه این گزارش به استناد به تبصره یک بند ۶ ماده ۴ دستورالعمل اجرایی شوراها گفت: به استناد به این تبصره هر کمیسیون در حوزه تخصصی خود نظر دهد اما در برنامه پنج ساله سوم شاهد این بودیم که کمیسیون برنامه و بودجه ورود تخصصی به موضوعات داشته که این موضوع خلاف دستورالعمل است.

امینی نیز در واکنش به این اظهارنظر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در پارلمان های ملی و محلی به عنوان کمیسیون تخصصی می توانند نسبت به خروجی کمیسیون های تخصصی اعمال نظر کنند. البته تمامی نظرات کمیسیون های تخصصی در لوایح حتما اعمال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی