English

پیش بینی بارش باران در ۱۰ استان کشور

روز دوشنبه در ارتفاعات مرکزی و برخی مناطق استان‌های تهران، سمنان، البرز، قم، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و شرق خوزستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

پیش بینی بارش باران در 10 استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج،  صادق ضیائیان ،  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طبق خروجی آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز (۲۰ مهر) و طی فردا (۲۱ مهر) با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود که با مواج شدن دریای خزر همراه است.

وی ادامه داد: طی این مدت در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شمال همدان و به‌تدریج طی فردا تا اوایل وقت روز دوشنبه (۲۲ مهر) دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز دوشنبه (۲۲ مهر) در ارتفاعات مرکزی و برخی مناطق استان‌های تهران، سمنان، البرز، قم، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و شرق خوزستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان این که امروز (۲۰ مهر) در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس و طی فردا (۲۱ مهر) برای جنوب و غرب فارس رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، تاکید کرد: از بعد از ظهر فردا و طی روز دوشنبه برای پاره‌ای از مناطق شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید و حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران طی پس فردا (۲۲ مهر) نیز نیمه ابری با وزش باد و بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی