English

کپک به جان محصولات آقای دوغ افتاد/ عالیس؛همه شو نده، سالمشو بده!

جدیدترین گزارش های شهروندان که درباره آلودگی محصولات لبنی یک کارخانه که به خود لقب «سلطان دوغ» داده است، نشان می دهد آلودگی کپک در برخی بطری های دوغ این کارخانه همچنان مشاهده می شود.

کپک به جان محصولات آقای دوغ افتاد/ عالیس؛همه شو نده، سالمشو بده!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از انتشار اخبار مربوط به ناسالم بودن و کپک زدگی محصولات دوغ عالیس، برای چندمین بار مردمی که سلامت جامعه و خانواده برایشان مهم است، خبرگزاری موج را در جریان کپک زدگی چندباره محصولات این کارخانه لبنی قرار دادند، محصولاتی که هنوز تاریخ مصرف آن منقضی نشده ولی آکنده از کپک خطرناک مواد خوراکی است که ممکن است باعث ایجاد بیماری های خطرناکی مانند سرطان و بیماری های گوارشی شود. 

جدیدترین گزارش های شهروندان که درباره آلودگی محصولات لبنی یک کارخانه که به خود لقب «سلطان دوغ» داده است، نشان می دهد آلودگی کپک در برخی بطری های دوغ این کارخانه همچنان مشاهده می شود. 

برخی شهروندان مسئول، با ارائه بطری دوغ آلودگی به کپک کارخانه عالیس به دفتر خبرگزاری موج، اینطور عنوان کردند که برخی محصولات این کارخانه با وجود فرانرسیدن تاریخ انقضا، دچار کپک زدگی شده اند و کپک های مشهود روی سطح دوغ، با چشم هم قابل مشاهده است.

دوغ عالیس

در اخبار مشابه دیگری، آلودگی دوغ محصولات کارخانه عالیس که در تبلیغات خود مدام  از کنایه «همه شو بده» استفاده می کند، دیده شده است. این در حالیست که در بخشی از تبلیغات این کارخانه لبنی در صدا و سیما بر سلامت خانواده تاکید زیادی شده است، سلامتی که با محصولات کپک زده به خطر خواهد افتاد. اینجاست که باید به جای به کار بردن این عبارت تبلیغاتی، از کارخانه لبنیاتی خواهش کرد «همه شو ول کن، سالمشو بده!» 

کارشناسان معتقدند دوغ هایی که دچار کپک زدگی می شوند، طعم ترش زننده ای می گیرند و گاهی این ترشی، به تلخی هم می زند. در مواردی هم فعالیت مخمرها و کپک ها، طعم این محصولات و حتی طعم اسانس های موجود در آنها را هم تغییر می دهد که مصرف کننده به سادگی می تواند متوجه این تغییر و کهنگی طعم شود. به طور کلی، هر تغییری که رغبت مصرف کننده به مصرف محصولات را کم کند، فساد نامیده می شود. 

از سوی دیگر تماس بطری های کپک زده حاوی دوغ با نور آفتاب (به خصوص هنگام حمل و نقل زمینی از چناران مشهد تا شهرهای بزرگی مانند تهران، تبریز، شیراز و اصفهان)، باعث ایجاد ترکیب های سرطان زا و سمی یا اکسید شدن چربی موجود در محصول می شود. ضمن اینکه بدطعمی هم در اثر قرار دادن دوغ در مجاورت نور آفتاب، به وجود خواهد آمد. این کارشناسان به مردم توصیه می کنند از خرید و مصرف دوغ هایی که کپک زده یا هنگام انتقال و نگهداری زیر نور آفتاب مانده اند، خودداری کنند.

خبرگزاری موج همچنان آماده انتشار اخبار دریافتی از شهروندانی که در قبال سلامت خانواده و جامعه شان احساس مسئولیتی دارند، در زمینه موادغذایی غیربهداشتی و آسیب رسان است.

بیشتر بخوانید:

حمله کپک به محصولات سلطان دوغ!/مشکلات بهداشتی عالیس ادامه دارد

پیدا شدن کپک و مگس در دوغ عالیس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    دوغ هارو بدین رییسی .آخه محصول مشهده دیگه.

    • ناشناس

      خیلی بی مزه ای.چیکاربه رئیسی داری یه آدم هم تواین مملکت بی صاحب پیدا میشه بهش توهین میکنید

  • ناشناس

    مغزهای کوچک کپک زده

    • ابتدا مغز خودت سپس عمه جانت

  • سعید

    با اینهمه تبلیغات بی فایده که توی رادیو تلویزیون می شه برای محصولات الیس آخرش همین می شه انگار یک محصول صنعتی یا الکترونیکی هستش و الله کارخانه بنز اینهمه تبلیغ نداره

  • ناشناس

    لطفا تحقیق کنید ببینیم این کارخانه منتسب به کدام آقازاده یا نماینده مجلس یا مسعولی هستش ؟هر چند اموالشون به نام فامیلهای وابسته میزنن ازما زرنگ ترن دزدان بیت المال

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه