English

حمله کپک به محصولات سلطان دوغ!/مشکلات بهداشتی عالیس ادامه دارد

مشکلات بهداشتی دوغ های عالیس و وجود کپک در این محصولات در حالی ادامه پیدا کرده است که به نظر می رسید پس از رسانه ای شدن آن در چند ماه گذشته این مشکل برطرف شود، اما نه تنها این مشکل بهداشتی در محصولات عالیس برطرف نشده بلکه تعداد تماس ها برای اعلام آلودگی دوغ های عالیس بیش از گذشته شده است.

حمله کپک به محصولات سلطان دوغ!/مشکلات بهداشتی عالیس ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در ماه های ابتدایی سال 98 بود که وجود مگس و گریس در محصولات لبنی عالیس در برخی رسانه منتشر شد و شرکت عالیس که دیگر پای ثابت تبلیغات تلویزیونی در تمامی شبکه های صدا و سیما شده و سلامت خانواده را در تبلیغاتش شعار قرار داده بود در شبکه های اجتماعی دستمایه طنز شد. در این خبر از قول یکی از سوپر مارکت داران نوشته شده بود: 

«سال‌های طولانی است که در این کسب و کار هستم و به فراخور با اتفاقات عجیبی مواجه شده ام، اما این یکی فرق دارد. چند وقت پیش بعد از آنکه پخشِ شرکت برایم محصولات خواسته شده را آورد، متوجه شدم در یکی از بسته‌های شش تایی دوغ خانواده عالیس، یک بطری حاوی لکه‌هایی سیاه است؛ چیزی شبیه آشغال که با کپک و این موارد فرق داشت.

وقتی تاریخ درج شده روی بطری را با دقت نگاه کردم و متوجه شدم که زمان زیادی تا رسیدن تاریخ انقضای محصول وجود دارد، مجاب شدم با پخش شرکت و سپس با کارخانه تماس بگیرم که ابتدا سعی کردند ماجرا را کپک نشان دهند و محصول را مرجوع کنند، در حالی که خبر نداشتند بنده شغلم پیش از این، لبنیاتی بوده و می‌دانم فرق کپک با آشغال چیست.

وقتی دیدند که زیر بار نمی‌روم از پخش آمدند تا آن بطری را ببرند و وعده دادند که به جایش کمی محصولات لبنی رایگان می‌دهند که قبول نکردم و زیر بار نرفتم. راستش بابت اینکه چند سال قبل یک بار این کار را کرده بودم و از کرده خودم پشیمان شده بودم. این بار گفتم روی ضرورت سلامت این محصول که صبح تا شب تبلیغ می‌کند، می‌ایستم و ایستادم تا اینکه یکی دو روز بعد بسته‌ای دیگر را دیدم که در یک بطری آن مگس مرده شناور است.

این ماجرا مجابم کرد باز به شرکت زنگ بزنم و باز پیشنهادشان را تکرار کردند و وقتی گفتم به وزارت بهداشت اطلاع می‌دهم، تاکید کردند با وکیل شرکت طرف خواهم بود. باز یکی دو روز گذشت تا در بطری دیگر اثر چربی دیدم که فکر می‌کنم گریس است. حالا چندین بطری دوغ دارم که همه پر از آشغال‌های مختلف هستند و مشخص است که تولید بهداشتی شان و بدون دخالت دست، واقعیت ندارد.»

پس از گذشت چند ماه از این خبر، برخی شکایات مردمی و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که شرکت عالیس با وجودی که در تبلیغات خود عنوان می کند دوغ های تولیدی اش از بهترین مواد اولیه و حتی آب سفره های آب معدنی زیرزمینی تهیه شده، همچنان دچار مشکلات بهداشتی هستند.

چند بطری دوغ فاسد شده و کپک زده که دارای تاریخ رسمی تولید و انقضا هستند و هنوز موعد انقضای آنها به سر نیامده در اختیار خبرگزاری موج قرار گرفته است و  شائبه تولید و بسته بندی در شرایط غیر بهداشتی را  به ذهن متبادر می کند.

عالیس (4)

 

وجود حجم های سیاه و آلودگی در برخی بطری های دوغ این شرکت در کنار احتمال استفاده از بی کیفیت ترین مواد اولیه که باعث کپک زدن زودهنگام برخی محصولات عالیس در گروه دوغ شده است، کنترل محصولات را از ابتدای تولید تا زمان پخش زیر سوال برده و این عدم نظارت صحیح مستقیما به سلامت مردم ایران بر می گردد و شهروندانی که از این محصولات استفاده می کنند در تیررس بیماری های متفاوتی مانند سرطان قرار خواهند گرفت که این امر در گستردگی کشور پهناوری مانند ایران با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت می تواند فاجعه بار باشد.

پس از پیگیری یکی از عوامل توزیع محصولات عالیس و اعتراض به یکی از مدیران فروش این شرکت، مدیر یاد شده عنوان کرد چنین موضوعی از اساس صحت ندارد و در صورتی که چنین بهتان و تهمت هایی به سلطان دوغ کشور زده شود، با اهرم شکایت و قوه قهریه، با عوامل توزیع محصولات غیربهداشتی و فاسد برخورد خواهد شد. به بیان دیگر، مسئولیت محصولات غیربهداشتی و کپک زده از سوی یکی از مدیران فروش عالیس، متوجه مغازه داران و دکان دارهایی شده است که تنها اقدام به خرده فروشی و تک فروشی محصولات می کنند در حالی که گزارش ها درباره کیفیت پایین بهداشتی محصولات این شرکت، تنها محدود به یکی دو مورد نیست، یعنی، آلودگی در محصولات دوغ شرکت یاد شده، احتمالا بیش از مواردی است که تاکنون توسط خبرگزاری موج، شناسایی و احصا شده است.

پیش از این هم یکی از مغازه داران که عاملیت توزیع دوغ عالیس را بر عهده داشت از وجود روغن های غیرخوراکی در بطری دوغ این شرکت گلایه داشت و تصاویر آن در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری منتشر شد که بازتاب گسترده ای در بین مشتریان محصولات لبنی کشور داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    من چندین بار دوغ عالیس گرفتم
    توش کپک نداشته اما مزه ناخوشایندی میداده ما هم تا تهش خوردیم گفتیم مزش همینه دیگه
    واقعا اگه اثری از کپک پنهان تو دوغش بوده باشه اون بچم که خورده چه گناهی کرده
    سرچ کردم گپک لبنیات سرطانزاست

  • ناشناس

    متاسفانه صدا وسیما به خاطر پول با جان هموطنان معامله میکنه.اگه کپک مشاهده شده باید بهداشت از فروش کالا جلوگیری کنه.بعید هم نیست تو کارخانه ای با این عظمت مواد اولیه در انبار ها فاسد شوند.چون باید حچم وسیعی از مواد اولیه دپو شود.

  • ناشناس

    کپک به صدا و سیمای حمله کرده

  • ناشناس

    بهداشت باید درشو گل بگیره

  • ناشناس

    محصولات غیر بهداشتی نباید در رسانه.ملی به هر قیمتی تبلیغ شود.

    • احسنت

  • ناشناس

    اوائل کیفیت دوغ عالیس بد نبود ولی هر چی گذشت بدتر شد

  • ناشناس

    همه چیز در حال کپک زدن است

  • ناشناس

    در اون صدا و سیما رو گل بگیرن
    یه روز کرم حلزون بدون حلزون تبلیغ می کنه
    یه روزی انواع قابلمه سرطانزا
    یه روز دوغ کپکی
    یه روز موسسه مالی اختلاسگر
    چیکا میکنید

  • ناشناس

    دیروز یه دوغ نعناع عالیس گرفتیم بازش کردیم دیدیم چندتا از این سیاه ها که انگار آشغاله تو دوغ بود زنگ زدیم کارخونه میگه باز کردید یا بسته اس هنوز
    گفتیم باز کردیم
    میگه خودتون انداختید
    بهداشت مهداشت کجان بیان جلوی این محصول سرطان بالقوه رو بگیره

  • ناشناس

    کلا محصولاتش بی کیفیته؛ البته باید گفت هر چی صدا سیما تبلیغش رو میکنه، تقلبی و به درد نخوره.
    همین محصول رویش مو بهاره نبود که گندش در اومد!؟

  • ناشناس

    خداشاهده ی بار دوغش رو خریدم بردم خونه دقیقا کپک بود ولی وقتی رفتم به فروشگاه پس بدم گفت عمدی اینکار رو کردم و میخوام از شرکت اخاذی کنم، منم دیدم کم مونده ی چیزی هم دستی بدم بیخیال شدم، بازم به شما که لااقل مردم رو آگاه میکنید.

  • اصغر

    دوغ عالیس عالی نیس آشغاله بدین صاحبش اگه یه لیوان خورد آشغال

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه