English

شرایط دریافت برچسب سرویس مدارس/ آخرین مهلت دریافت برچسب سرویس مدارس اعلام شد

تمامی رانندگان سرویس مدارس باید دارای برچسب سرویس مدارس باشند تا با استفاده از بارکد، استعلام های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می شود.

شرایط دریافت برچسب سرویس مدارس/ آخرین مهلت دریافت برچسب سرویس مدارس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، با گشایش مدارس تمامی رانندگان سرویس مدارس باید معاینه فنی معتبر و تجهیزات ایمنی داشته و دارای برچسب سرویس مدارس نیز باشند.

پیش از این هر شهرداری دارای برچسب خاص خود بود اما به منظور برقراری نظم و امنیت سرویس مدارس یک برچسب واحد برای تمام ناوگان سرویس مدارس در سراسر کشور طراحی شد و مورد تایید همه شهر داری قرار گرفت.

 با نصب برچسب هماهنگ در سراسر کشور با استفاده از بارکد، استعلام های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می شود و پلیس، آموزش و پرورش و والدین هم می توانند نظارت کافی بر سرویس مدارس داشته باشند.

مجوز مربوط به نصب برچسب روی خودروهای سرویس مدارس برای هر خودرو منحصر به فرد است و با استفاده از کدهای درج شده بر روی آن قابلیت رهگیری از طریق سامانه موبایلی وجود دارد که از طریق این برچسب واحد و مشخصه کد QR و استعلام آنلاینی که می‌توان به وسیله این کد انجام داد، امنیت حوزه حمل‌ و نقل دانش‌ آموزی افزایش می یابد.

براین اساس ضروری است والدین نسبت به داشتن برچسب سرویس مدارس دقت کنند.

گفتنی است، برای کل شهرها دسترسی به این برچسب فراهم شده است و هر شهرداری نیز بایستی متناسب با تعداد ناوگان ثبت‌ نامی این برچسب ها را چاپ و بر ناوگان فعال در حوزه سرویس مدارس نصب کند.

* شرایط رانندگان متقاضی اخذ گواهی صلاحیت و برچسب

  1. دارا بودن حداقل سن 23 سال تمام
  2. دارا بودن گواهینامه معتبر برای رانندگی با وسیله نقلیه مربوطه (پایه 2 و ب2)
  3. ارائه گواهی عدم اعتیاد
  4. ارائه گواهی عدم سوپیشینه موثر کیفری و همچنین عدم محکومیت به محرومیت یا محدودیت‌های رانندگی
  5. تاهل (به استثنای زنان سرپرست خانوار )
  6. گذراندن دوره آموزشی (تبصره: دوره آموزشی برای رانندگانی که تا به حال دوره ندیده اند اجباری است.)
  7. قبول کلیه تعهدات تعیین شده توسط سازمان مطابق دستورالعمل
  8. ارائه خدمات با کلیه خودروهای پیکان مدل سال 86 و قبل از آن به استثنای زنان سرپرست خانوار امکان پذیر نخواهد بود (مصوبه کارگروه ماده 18)
  9. از دیگر شرایطی که رانندگان برای اخذ برچسب سرویس مدارس باید داشته باشند متعهد بودن فرد و تاییدیه  سلامت آزمایش روحی و جسمی است.

فعالیت رانندگان صرفا از طریق شرکت های مجاز سرویس مدرسه امکان پذیر بوده و فعالیت آنها به صورت آزاد و حقیقی غیرقانونی بوده و امکان پذیر نیست.

تبصره: صحت عملکرد رانندگان با شرکت های اعلامی حین سال تحصیلی توسط تیم بازرسی میدانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت مغایرت با اطلاعات ارائه شده هنگام ثبت نام با راننده خاطی برخورد می شود.

تبصره: ثبت نام به معنی تایید راننده نمی باشد و راننده باید تایید خود را از شرکت حمل ونقلی مجاز پیگیری نماید.

تا زمانی که راننده شرکت تحت پوشش خود را اعلام ننماید ثبت نام وی قطعی نخواهد شد.

پرداخت هزینه ثبت نام و صدور پروانه فعالیت.

پس از تایید شرکت حمل و نقلی مجاز و تایید مدارک توسط سازمان برای راننده گواهی صلاحیت و برچسب صادر خواهد شد و زمان تحویل آن از طریق پیامک به وی اعلام می شود.

در صورت اینکه راننده مالک خودرو نباشد حضور مالک خودرو به همراه اسناد هویتی هنگام ثبت نام الزامی است.

* مدارک لازم جهت اخذ گواهی صلاحیت رانندگی حمل و نقل دانش آموزان

  • اصل کارت ملی و شناسنامه مالک خودرو و راننده
  • اصل گواهی نامه رانندگی
  • اصل گواهی عدم اعتیاد
  • اصل گواهی سو پیشینه
  • اصل بیمه نامه خودرو
  • اصل معاینه فنی خودرو
  • عکس راننده
  • اصل کارت خودرو

به گفته معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، سازمان تاکسیرانی توزیع برچسب سرویس مدارس را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

تاکنون نیز ۸۰۰۰ برچسب بین رانندگان سرویس مدرسه توزیع شده است و همچینی رانندگان سرویس مدرسه تا ۱۵ مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به دفاتر هماهنگی امور تاکسی ها، ضمن تکمیل مدارک، نسبت به دریافت برچسب خود اقدام کنند و اگر بعد از این تاریخ سرویس مدرسه‌ ای برچسب نداشته باشد گشت‌ های مشترک با آن‌ ها برخورد کرده و حتی آن ها را مورد اعمال قانون قرار می دهند.

گفتنی است؛ نظام نظارتی بر سرویس‌ های مدارس در سطح آموزش و پرورش با شروع سال تحصیلی جدید توسط مدیران مدارس در سطح میدانی، توسط سازمان تاکسیرانی و راهور و در سطح عمومی از طرف مردم و از طریق سامانه نرم افزار تاکسیرانی انجام می شود و از این طریق مردم می‌ توانند با وارد کردن پلاک خودرو از صلاحیت و یا عدم صلاحیت راننده مطمئن شوند و در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • فاطمه

    من بیچارهههه ۱۸ سالمه امیدم این بود که اینطوری پول در بیارم که مثل اینکه نمیخواد بشه😢😢حالا چیکار کنم؟؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی