English

جمالی نژاد:

شهرداری ها با اعتماد سازی بدنبال کسب نمره ۱۰۰ از شهروندان باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: یقیناً بایستی با اعتماد سازی شهرداران و مدیران شهری، شاهد تکریم بیشتر شهروندان و تسهیل و تسریع امور مردم و ارتقاء این امتیاز در آینده نزدیک باشیم.

شهرداری ها با اعتماد سازی بدنبال کسب نمره 100 از شهروندان باشند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در نشست تخصصی شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران گفت: بر اساس افکارسنجی  و سنجش میزان رضایت  میانگین نمره احراز شده توسط شهرداری ها 61.16 از 100 بوده است که این نمره با توجه به زحمات و خدمات زیاد شهرداری قابل قبول نبوده و یقیناً بایستی با اعتماد سازی شهرداران و مدیران شهری، شاهد تکریم بیشتر شهروندان و تسهیل و تسریع امور مردم و ارتقاء این امتیاز در آینده نزدیک باشیم. 

جمالی نژاد افزود: این نظرسنجی در راستای اجرای بند6 ماده 18 تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب 9/11/1395 شورایعالی اداری ابلاغی ریاست محترم جمهور انجام و برای نخستین بار این طرح در سطوح ملی و استان در اسفند سال 1397  انجام گرفت .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه با اشاره به لزوم به روزرسانی قوانین شهرداریها افزود: قوانین حوزه مدیریت شهری با توجه به سابقه فعالیت شهرداریها و تحولات موجود نیازمند بروزرسانی بوده که البته اقدامات خوبی در این دولت و با تشکیل کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها دولت صورت گرفته و دردست اقدام است.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور یکی از اصلی ترین مسائل شهر تهران را تداخلات مرزی مناطق و نواحی پیرامونی با شهرستان های اطراف دانست و گفت: این مسأله موجب بروز برخی تعارضات در حوزه مسئولیتی شهرداریهای مذکور با حوزه مسئولیتی فرمانداری و بخشداری شهرستان های همجوار شده که در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات فیمابین در کاهش حداکثری آن بکوشیم.

جمالی نژاد با اشاره به جمعیت پذیری بالای شهرهای پیرامونی تهران و اثرات آن بر شهر تهران گفت: جمعیت بسیار زیاد شناور تحمیل شده از این شهرها بر تهران و استفاده آنها از سرانه ها و امکانات این شهر منجر به بالا بردن هزینه نگهداری بر شهرداری تهران شده است.

وی افزود: با توجه ویژه به زیرساختهای اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهرها می بایست از تحمیل این بار جمعیتی و هزینه های ناشی از آن بر پایتخت جلوگیری شود.

وی همچنین با مهم دانستن جایگاه شهرداران مناطق پایتخت تاکید نمود: حس تعلق از محلات آغاز می شود و تحقق محله محوری، که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات شهرداران مناطق برمیگردد و زمانی که شهرداران مناطق و نواحی بتوانند حس تعلق را در شهروندان بالا ببرند، افزایش حس تعلق باعث می شود انسجام شهروندان افزایش پیدا کند. در نهایت همبستگی اجتماعی ارتقا پیدا می کند و سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی کشور تامین می شود.

لازم به ذکر است وسعت قانونی شهر تهران 615 کیلومترمربع و وسعت حریم این شهر 1327 کیلومترمربع است و مدیریت شهری تهران این شهر را در 22 منطقه، 122 ناحیه و 353 محله تقسیم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه