English

جمالی نژاد در بازدید از شهرستان فریمان؛

دوران اداره شهرداری با اتکا به اعتبارات و کمک های دولتی به سر آمده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اشاره به محدودیتهای مالی تصریح کرد: دوران اداره شهرداری با اتکا به اعتبارات و کمک های دولتی به سر آمده و مدیریت شهری باید در زمینه ایجاد درآمد پایدار برنامه ریزی های دقیق و عملی داشته باشد.

دوران اداره شهرداری با اتکا به اعتبارات و کمک های دولتی  به سر آمده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور، مهدی جمالی نژاد در جریان بازدید از شهرداریهای شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی در  شهر فریمان سخن می گفت، افزود: در وضعیت کنونی شوراها و شهرداری ها باید بطور جدی به فکر ایجاد درآمد پایدار و تولید ثروت با کمک جذب سرمایه گذار و تعریف بسته های سرمایه گذاری و بهره گیری از توان بخش خصوصی باشند و در این عرصه گام اول شناسایی مزیتهای شهر برای ایجاد درآمد پایدار و ایجاد جهش لازم در مدیریت شهری با هدف جایگزینی درآمدهای پایدار به جای اتکا به کمک های دولتی است.

وی ادامه داد: در کشور ظرفیتها و قابلیت های مناسبی برای ایجاد جهش و توسعه در شهرها و روستاها وجود دارد که تنوع میراث فرهنگی و معنوی، تنوع آب و هوایی، تنوع جاذبه های طبیعی و اکوسیستمی،  تنوع محصولات کشاورزی و باغداری و ... تنها بخش کوچکی از این ظرفیتهاست که ضرورت دارد برای رسیدن به توسعه و فراهم شدن زمینه جهش از این ظرفیتها به نحو مطلوب استفاده نماییم و باید برای این امر نگاه جدیدی بر مدیریت شهری و روستایی ما حاکم گردد و تفکری موثر است که به تفکر اتکا به اعتبارات دولتی بی توجه باشد.

جمالی نژاد اضافه کرد: تفکر اداره شهر و شهرداری با اتکا به منابع دولتی و پول فروش نفت، نهادهای مردمی چون شورا و شهرداری را همواره وابسته به دولت نگاه می دارد ولی هرگاه برای اداره مطلوب شهر به منابع مردمی، مشارکت شهروندان و جذب سرمایه گذار و بهره گیری از قابلیتهای بخش خصوصی اتکا کردیم، توسعه واقعی محقق شده است.

وی در ادامه از اعطای تسهیلات به طرح های درآمدزا و اقتصادی شهرداریها و دهیاریها، همکاری با شرکت بازآفرینی شهری با محوریت حضور مدیریت شهری در این عرصه، پیگیری رفع مشکلات اداری کارکنان شهرداری ها و دهیاران، برنامه ریزی برای ارایه آموزشهای ضمن خدمت کاربردی خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه