English

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

شهرهای بدون سینما صاحب سینما می شوند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده بین وزارت کشور و وزارت ارشاد، شهرهای بدون سینما صاحب سینما می شوند.

شهرهای بدون سینما صاحب سینما می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی جمالی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق تفاهم نامه امضا شده بین وزارت کشور و وزارت ارشاد، وزارت ارشاد مبلغ ۷۰۰میلیون تومان جهت ساخت سینما در شهرهای فاقد سینما کمک می کند.

وی افزود: خمینی شهر در جوار اصفهان است و مشکلات کلان شهر اصفهان نیز در این شهرستان گسترش پیدا می کند و نیاز است که در کنار اصفهان مشکلات این شهرستان نیز دیده شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه ریزی در خلا امکان پذیر نیست، افزود: باید همه مشکلات و معضلات در دیگر شهرستان ها و روستاها را نیز مد نظر قرار دهیم.

جمالی نژادخاطر نشان کرد: مسائلی که در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید حل شود موضوعاتی از قبیل روکش آسفالت معابر و قیر که برای شهرهای زیر 50 هزار نفر را داراست سهمیه خوبی می توانیم در اختیار قرار دهیم.

وی در مورد پروژه های زود بازده و کم هزینه شهرستان خمینی شهر توضیح داد: می شود با یک برنامه ریزی مدون کمک های بلا عوض در اختیار مسئوولان قرار داد و  از طریق روش های تامین مالی دیگر نیز کمک هایی انجام خواهیم داد.

معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه از  تسهیلاتی که در شهرها و روستاهای شهرستان خمینی شهر اختصاص می یابد سخن گفت و ادامه داد: پروژه های درآمدزا باشد به صورت ویژه ای تسهیلات دریافت می کنند.

جمالی نژاد از تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت کشور خبرداد و گفت: شهرداری های شهرهایی که فاقد سینما هستند می توانند زمین و پروانه را به این امر اختصاص داده و سازمان شهرداری ها نیز به صورت بلاعوض مبلغی معادل 500میلیون تومان و وزارت ارشاد نیز مبالغی بالغ بر 700میلیون تومان کمک کند تا شهرهایی که از داشتن سینما محرومند در مدت زمان کوتاهی صاحب سینما شوند.

وی در بحث  حاشیه نشینی و اسکان غیررسمی  برخی از شهرها ابراز تاسف نمود و ادامه داد: به تازگی شاهد این اسکان غیررسمی در هسته مرکزی شهرها هستیم و این روند در بافت های تاریخی نیز راه پیدا کرده است.

جمالی نژاد گفت: شهرستان خمینی شهر می تواند در عرصه نقش آفرینی نقش مهمی داشته باشد که وزارت کشور و استانداری  و سازمان شهرداری ها مدنظر دارد تا در بازه زمانی کوتاه مدت  اقدامات مثبت و اثرگذار خوبی در خمینی شهر شاهد شویم.

 وی خاطرنشان کرد: رسیدن به اهداف مطرح شده نیازمند همت و تلاش بیشتر مدیران شهرستان است.

معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: بازآفرینی ترکیبی از تلاش همه دستگاه های اجرایی است تا اقدامات زیربنایی مطلوبی صورت پذیرد و تفاهم نامه ای که شرکت بازآفرینی و سازمان شهرداری بسته شده بسیاری از اقدامات را تسهیل کرده است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه