English

حاجی‌ میرزایی:

وجود نگاه های صفر تا صدی یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وجود نگاه‌های صفر تا صدی برخی افراد یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است زیرا گاهی اوقات طرح‌های بسیار هزینه‌بری را ارائه می‌دهند که قابل‌اجرا نیست و گاهی اوقات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وجود نگاه های صفر تا صدی یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی‌میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی، گفت: ایمنی جاده‌ها و تصادف یکی از مسائل مهم کشور است و هر ساله هزینه‌های روحی و مادی سنگینی برای جامعه دارد.

وی افزود: وجود نگاه‌های صفر تا صدی برخی افراد یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است زیرا گاهی اوقات طرح‌های بسیار هزینه‌بری را ارائه می‌دهند که قابل‌اجرا نیست و گاهی اوقات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: راه کاهش معضلات به‌ویژه در راستای ایجاد ایمنی جاده‌ای، انجام خدمات در حد امکانات و ظرفیت‌های کشور است.

وی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش ظرفیت‌های خود را در خصوص ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت لذا معتقدم با همین ظرفیت‌های موجود می‌شود میزان ایمنی جاده‌ها و فرهنگ راهنمایی و رانندگی را تحت تأثیر قرار داد.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی آموزش‌ و پرورش تربیت انسان‌ها است اما نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در فرایند تعلیم و تربیت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: نگاه‌ها باید جامع باشد لذا افراد باید در رابطه با انواع ارتباط ازجمله ارتباط باخدا، خلق و خود باید قوی باشند.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: معتقدم هرکسی که از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شود باید به مراتبی از مهارت‌های ‌پایه‌ای دست پایدار کند. لذا در این راستا تلاش می‌کنیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

در این دیدار موضوع فرهنگ‌سازی ایمنی در جامعه، راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای، ضرورت تغییر رفتار و ... از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد و بر نقش مهم آموزش‌ و پرورش در فرهنگ‌سازی با موضوع ترافیک و رانندگی ایمن تأکید شد.

 گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... به‌عنوان انتظارات از آموزش‌ و پرورش در این دیدار مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه