English

حاجی میرزایی:

تلاش می کنیم جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستند و همه تلاش‌ مان این است که روز به روز شرایط کار معلمان بهتر باشد و جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کنیم.

تلاش می کنیم جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۷۲ مدرسه در استان کرمانشاه که در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: معلمان اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستند و همه تلاش‌مان این است که روز به روز شرایط کار معلمان بهتر باشد و جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون زندگی و حیات است و مدرسه جان جانان انسان‌هاست، گفت: شغل معلمی شریف‌ترین شغل هستی است و همچنان معلمان در پرتو فرهنگ رفیع اسلام جایگاه بالایی دارند و مردم به آنها اعتماد دارند.

حاحی‌میرزایی اضافه کرد: در پرتو همت خیرین ویرانه‌ها آباد شد و امروز شاهد افتتاح مدارس هستیم و سرانه برخورداری دانش‌آموزان ۷۰ سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حالی که ۷۸ مدرسه در زلزله کرمانشاه آسیب دید اما خیرین ۱۹۰ مدرسه برای ساخت تعهد کردند که ۱۴۵ مدرسه ساخته شده است و این همان حس مسؤولیتی است که رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران است و ما به دنبال توسعه این فرهنگ هستیم.

وزبر آموزش و پرورش گفت: در  کنار آموختن دانش به دانش‌آموزان باید دانش‌آموزان را نسبت به محیط و رنج و آلام مردم حساس کنیم و خیرین نمونه‌ای از انسان‌ها با حس مسؤولیت‌پذیری هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۲ بلایای طبیعی شناسایی شده در جهان، ۳۷ بلایا در ایران اتفاق افتاده یا می افتد اما باید مردم را توانمند کنیم و می‌بینیم با توانمندسازی مردم، در برابر زلزله با ریشتر بالا، آسیب‌ها کمتر شده است.

حاحی‌میرزایی بیان کرد: نهادی که می‌تواند جامعه را در مقابل آسیب‌ها مصونیت دهد، نهاد آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی گفت: امیدوارم روزی سراسر ایران مصداق این شعر شود که دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد.

وی افزود: می‌خواهم روی یکی ویژگی مهم آموزش و پرورش تأکید کنیم و آن هم صرفه‌جویی و کاستن از هزینه‌های کشور است؛ آموزش و پرورش می‌تواند با توانمند کردن مردم از میزان خسارات‌ بکاهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم این مدارسی که افتتاح شدند جایگاهی باشد که برگزیده‌ترین انسان‌ها و شایسته‌ترین انسان‌ها را به ایران زمین تقدیم کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح متمرکز ۷۲ مدرسه استان کرمانشاه گفت: بعد از ۲۱ آبان ۹۶ و زلزله کرمانشاه و تخریب ۷۸ مدرسه، استان کرمانشاه کانون مهر ملی مردم ایران شد و مردم از سراسر کشور برای احداث فضاهای آموزشی و ساخت مدرسه به این استان آمدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۹۰ مدرسه تعهد شد که استانداردهای بسیار بالایی دارند و از لحاظ امکانات مختلف سرمایشی و گرمایشی و آموزشی در حد بسیار خوبی هستند. از این ۱۹۰ مدرسه تاکنون ۱۴۵ مدرسه تکمیل شده است و بقیه هم به زودی آماده می‌شود.

محسن حاجی میرزایی از خیرینی که به میدان آمدند و باعث شدند مدارس آماده شوند تشکر کرد و گفت: نکته مهم این است که متوسط سرانه فضای آموزشی در کرمانشاه قبل و بعد از زلزله ۷۰ سانتیمتر افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • منم معلمم

    جواب کسانی که ۳۰ سال با تو سری خوری کار کردند کی باید جواب بده

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه