English

پورسیدآقایی:

ماهی یک ایستگاه تا پایان سال در خط ۷ به بهره‌ برداری می‌ رسد

معاون شهردار تهران گفت: 9 کیلومتر از خط 6 فروردین راه‌ اندازی شد و تا پایان سال ماهی یک ایستگاه در خط 7 به بهره‌ برداری می‌ رسد.

ماهی یک ایستگاه تا پایان سال در خط 7 به بهره‌ برداری می‌ رسد

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن پورسیدآقایی ، معاون شهردار تهران در مراسم افتتاح 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران گفت: حضور امروز محمدباقر نوبخت در جلسه افتتاحیه نشان دهنده عزم جدی دولت در خطوط توسعه مترو است و باید همه با یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه برطرف سازیم.

وی افزود: در زمینه تعطیلی خط 7 مترو در سال 96 بحث‌های زیادی شد و آن زمان گفتم که هیچ دلیلی جز نبود ایمنی نباید سبب تعطیلی خط شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نباید مقاصد سیاسی در کار مردم مشکل ایجاد کند و همه ما لازم است از این موضوعات پرهیز کنیم. امروز بخش شرقی خط 7 مترو کامل را‌ه‌اندازی شده که ایمنی آن کامل است.

وی بیان داشت:‌ تا قبل از تعطیلی خط 7 در سال 96 هزار میلیارد تومان هزینه برای ساخت انجام  شده بود و از زمانی که مجبور شدیم خط را ببندیم تا امروز هزار میلیارد تومان دیگر مجدد هزینه کردیم.

پورسیدآقایی بیان داشت: در جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت‌ها که آنها برای ما ایجاد کردند علیرغم مشکلات پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و کارهای زیربنایی صورت گرفته که اکثراً در دوران جنگ کشورها تعطیل می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: 9 کیلومتر از خط 6 فروردین راه‌اندازی شد و تا پایان سال ماهی یک ایستگاه در خط 7 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه نباید تلاش یکدیگر را تخریب کنیم، تصریح کرد: هم در دور قبل و هم دور کنونی اقدامات مؤثری برای توسعه مترو انجام شده و فعالیت‌ها زیر پوست شهر چشمگیر است.

معاون شهردار تهران بیان داشت: آقای نوبخت دستور داده که از محل منابع تبصره 18 تأمین واگن‌های جدید صورت گیرد و در اختیار شهرداری قرار داده شود.

پورسیدآقایی گفت: 1600 میلیارد تومان موافقت وزارت کشور برای اوراق مشارکت گرفته‌ایم که البته یک فاصله یکساله دارد و اگر سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی کمک کنند اوراق سال 98 را همین امسال به فروش برسانیم چرا که این کمک موثری در توسعه مترو خواهد بود.

وی اظهار داشت:‌این میزان به اضافه 1300 میلیارد اوراقی که از سال 97 فروختیم مجموعا 2900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و نقش مؤثری را در توسعه مترو خواهد داشت.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: اتوبوسرانی هم مکمل مترو است وضعیت اتوبوس‌ها مناسب نیست و اکثرا عمر بیش از 10 سال دارند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: رئیس‌جمهور طرح خریداری 19 هزار اتوبوس برای شهرها را مطرح کرد واین طرح ملی است و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند به نظرم سازمان مدیریت باید راهبری این مسئله را بر عهده گیرد که البته اکنون متولی وزارت صنعت است و شاهد تحویل حتی یک اتوبوس هم با گذشت بیش از یکسال از این مصوبه نبوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی