English

سعید نمکی:

متخلفین مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی به دستگاه قضایی معرفی شدند

وزیر بهداشت گفت: ارز مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی را به سرعت ردیابی کردیم و همچنین تعدادی از متخلفین در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند. اخیرا هم پنج پرونده را ارائه داده‌ایم که در حال بررسی هستند.

متخلفین مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی به دستگاه قضایی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درخصوص اقدامات وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید بویژه در حوزه روستایی، اظهار کرد: امروز با حضور آقای رئیس جمهور از فعالیت‌های روستایی در بخش‌های مختلف در حوزه سلامت، برق رسانی، آبرسانی و غیره بازدید شد.

* کاهش چشمگیر هزینه‌های کمرشکن بستری برای روستاییان

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای بسیار زیادی داشته‌ایم. در دولت تدبیر و امید نیز به ویژه در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت ، صرف منابع ویژه برای بخش سلامت و افزایش سه درصدی سهم سلامت از جی دی پی، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در قالب مراکز جامع سلامت در مناطق مختلف روستایی و حاشیه شهرها، توسعه پایگاه‌های سلامت، افزایش پوشش واکسیناسیون، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش هزینه‌های کمرشکن بستری به ویژه برای روستاییان از رقم بالای ۳۵ درصد به پنج درصد، پوشش داروهای اساسی به‌خصوص برای روستاییان و پوشش بیمه همگانی جوامع کمتر برخوردار و روستاییان در قالب بیمه همگانی سلامت از دستاوردهای بسیار مهمی است که در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شد.

نمکی همچنین درباره اقدامات انجام شده جهت توسعه تخت‌های بیمارستانی گفت: در حوزه درمان نیز حدود ۲۳ هزار تخت بیمارستانی در دولت تدبیر و امید به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است و امسال هم در نظر داریم تا پایان سال ۶ هزار تخت جدید را به مجموعه تخت‌های کشور اضافه کنیم. در این زمینه اولویت‌مان را بر ۴۰ بیمارستان در مناطق کمتر توسعه یافته مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و ... یا در استان‌های برخورداری که لکه‌ها یا نقاط کمتر برخوردار دارند، قرار داده‌ایم. به عنوان مثال در استان تهران، اسلامشهر یکی از نقاط کمتر برخوردار محسوب می‌شود که بیمارستان نداشته است.

* تامین 400 خانه بهداشت عشایری با بهورز بومی

 نمکی با بیان اینکه ۶۰۰ مرکز و خانه بهداشت، آموزشگاه‌های بهورزی، محل زیست پزشکی و ... را در روستاها و مناطق کمتر برخوردار تدارک دیده‌ایم، گفت: همچنین در حوزه بهداشت قرار است ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری را آماده بهره‌برداری کنیم که ۱۸ مورد از آنها در فارس افتتاح می‌شود. این برای اولین بار است که برای عشایر کوچ‌رو امکاناتی در این زمینه فراهم می‌کنیم. بر این اساس عشایر در ییلاق و قشلاق با کمک بهورز بومی و در یک کانکسی که دارای یخچالی است که با پنل خورشیدی برق می‌گیرد و برای نگهداری واکسن استفاده می‌شود و با تمام امکانات خانه بهداشت به مردم خدمت ارایه می‌دهیم.

* آخرین اقدامات در سامانه تیتک و ایجاد شفافیت در سازمان غذا و دارو

نمکی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سامانه تیتک و روند ایجاد شفافیت در سازمان غذا و دارو، گفت:  ارز مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی را به سرعت ردیابی کردیم و  همچنین تعدادی از متخلفین در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند. اخیرا هم پنج پرونده را ارائه داده‌ایم که در حال بررسی هستند.

وی افزود:  خوشبختانه نقاط قوت و ضعف سامانه تیتک را هم ارزیابی کرده و اصلاح می کنیم. به طوری که اطلاع رسانی به مردم و ذینفعان به صورت به روز و شفاف در سامانه قرار گیرد.  امیدواریم تا پایان شهریورماه بتوانیم صاحب یک سامانه شفاف و مورد اعتماد برای مردم در سازمان غذا و دارو باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    دو نبندین.زورتون نمی رسه.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی