English

سعید نمکی:

۹۷ درصد داروی مورد نیازمان را در داخل تولید می کنیم

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیازمان در داخل تولید می‌کنیم و در ۲و۳ آینده نیز برنامه داریم تا ۳ درصد دیگر را نیز تولید کنیم.

۹۷ درصد داروی مورد نیازمان را در داخل تولید می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی ، وزیر بهداشت امروز (14 مرداد) در دیدار با جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان گفت: بسیار خوشحالم که وزیر بهداشت از طرف حزب‌الله لبنان در کابینه حضور دارد.

وی ادامه داد: ما حزب‌الله و سیدحسن نصرالله را باور یار دیرین خود در منطقه می‌شناسیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: یکی از دلگرمی‌ها و دلخوشی‌های رهبر فقید امام راحل‌مان و رهبر معظم انقلاب حضور حزب‌الله در منطقه است.

نمکی تصریح کرد:ما همواره خود را در کنار عزیزانم آن در لبنان مکلف به هرگونه کمک و مساعدت می‌دانیم.

وزیر بهداشت افزود: وزیر بهداشت لبنان از نزدیک دیدند که ما امکانات وسیعی در حوزه دارو، درمان و آموزش پزشکی فراهم کرده‌ایم.

نمکی یادآور شد: در حال حاضر ۹۷درصد داروی مورد نیازمان در داخل تولید می‌کنیم و در ۲و۳ آینده نیز برنامه داریم تا ۳ درصد دیگر را نیز تولید کنیم.

وی بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب نیاز به اعزام بیمار به خارج داشتیم اما اکنون نیاز به انجام هیچ عملی در خارج نداریم و به کشورهای منطقه نیز سرویس می‌دهیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: در زمینه زیر ساختها و پیشگیری دستاوردهای خوبی داشتیم و اخیراً نیز ۳۱ میلیون نفر در طرح کنترل فشار خون تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت:در حال حاضر آمادگی داریم به کشور دوست لبنان دارو تجهیزات پزشکی ارایه داده و پذیرش دانشجو در همه مقاطع و علوم وابسته و مداوای بیماران را داشته باشیم.

نمکی افزود: در دیدار با وزیر بهداشت لبنان خواستم تا نماینده ای معرفی کنند تا کمیسیون مشترکی ایجاد شود و یک برنامه ۵ ساله همکاری در زمینه دارو، درمان و بهداشت و آموزش پزشکی تدوین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی