English

نمکی:

اظهارات آمریکایی‌ ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا کذب است

وزیر بهداشت گفت: اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا کاملا کذب بوده و تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند.

اظهارات آمریکایی‌ ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا کذب است

 به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با رد اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، اظهار کرد: این حرف‌ها کاملا کذب بوده و تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند و تا به این لحظه با تلاش جهاد گونه همکاران‌مان، کمبودی در حوزه داروهای اساسی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی داروها برند بودند و ما برای حمایت از داروهای تولید داخل از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری کردیم و به این ترتیب این موارد جزو کمبودهای دارویی به شمار نمی‌آیند.

وی متذکر شد: کمبودهای دارویی امروز نسبت به زمان مشابه سال گذشته به مراتب کم‌تر است.

وزیر بهداشت همچنین درباره برخی مباحث مبنی بر کمبود نیروی پزشکی گفت: دقیقا در رابطه با توزیع نیروی انسانی پزشک در مملکت نارسایی‌هایی داریم و آذربایجان شرقی نیز ممکن است از این نارسایی متاثر شود، اما این تاثیرپذیری بسیار کم‌تر از استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه است.

وی افزود: اینجا به دلیل مدیریت‌های برجسته، کمبود پزشک را کم‌ تر می‌بینیم، اما قطعا اینجا هم ممکن است در برخی شهرستان‌ها تعداد پزشک نسبت به جمعیت، کم‌تر ازحد لازم باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: با بومی گزینی ۳۰ درصدی دانشجویان پزشکی در مناطق کم برخوردار طی سه الی چهار سال آینده چیزی به اسم کمبود پزشک به ویژه پزشک مقیم بومی در مناطق کم برخوردار نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذبه و انگیزه‌ های اقتصادی برای بخش خصوصی و ماندگاری آن در مناطق کم برخوردار، گفت: برای مستقر و ماندگار شدن بخش خصوصی و جذب و ماندگار شدن طبیب و کادر پیراپزشک توسط بخش خصوصی نیز برنامه‌هایی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه