English

سردار ایوب سلیمانی:

امروز جهان غرب هیچ ابزاری جز اقتصاد برای مقابله با ما ندارد

جانشین فرمانده ناجا گفت: آنها اقتصاد را نشانه گرفته‌ اند و اقتصاد رکن اساسی آنها علیه حکومت جمهوری اسلامی است و امروز جهان غرب هیچ ابزاری جز اقتصاد برای مقابله با ما ندارد.

امروز جهان غرب هیچ ابزاری جز اقتصاد برای مقابله با ما ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در جمع ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشور با تاکید بر جایگاه اقتصاد و امنیت اقتصادی و معضلات موجود و کاری که باید انجام داد، از تلاش مأموران پلیس تخصصی تقدیر کرد.

جانشین فرمانده ناجا به تاریخ گذشته پرداخت و افزود: تمام لشکرکشی‌ها و صف‌کشی‌ها انجام گرفته همه و همه به خاطر اقتصاد افزایش ثروت بوده است. 

وی به موضوع جهانی‌سازی که  امروز شعار برتر است اشاره و بیان داشت: این طرح را سردمداران استکبار اول بار در قرن ۱۷ مطرح کرده و کشورهای غربی گفتند که ثروت، اقتصاد و بازار فروش دست ما باشد و بقیه وابسته باشد؛ اساس کار جهانی‌سازی در اصل ثروتمند اندوزی و کسب سود بود.

 سردار سلیمانی به عملکرد غربی‌ها پرداخت و گفت: سند 2030 را آنها تعیین می‌کنند و می‌گویند که همه بچه‌های دنیا باید با قانون آنها کسب علم کنند؛ برند دانشگاه‌ها را آنها تعیین می‌کند و استانداردسازی کل دنیا را به عهده دارند و نهایتاً روش آنها این است که هیچ حاکمیت سیاسی به جز حاکمیت مطلق آنها در جهان وجود نداشته باشد.

وی به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در این زمان بود که انقلاب جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و ما به آنها گفتیم اگر شما داعیه جهانی‌سازی دارید ما خدا و منجی را داریم و ما علیه همه باورها و مبانی و مکتبی که آنها در دنیا شکل داده بودند قیام کردیم و این مهمترین علت جنگ آنها با ما بود چرا که خیلی از انقلاب‌ها صورت گرفت اما اینگونه با آن رفتار نکردند. 

جانشین فرمانده ناجا گفت: در سال گذشته غربی‌ها پایان دوران براندازی جمهوری اسلامی را اعلام کردند و گفتند نمی‌توان این کشور را از طریق گروه‌های بیرونی و آشوب درونی نابود کرد.

سردار سلیمانی گفت: آنها اقتصاد را نشانه گرفته‌اند و اقتصاد رکن اساسی آنها علیه حکومت جمهوری اسلامی است و امروز جهان غرب هیچ ابزاری جز اقتصاد برای مقابله با ما ندارد. 

سردار سلیمانی تصریح کرد: غربی‌ها مدعی بودند که نظام ایران توسط گروه‌های اجیر شده قابل براندازی نیست و به سمت اقتصاد تغییر جهت دادند و اقتصاد محور فشار و زورگویی انها به ایران شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور گفت: امروز تنها ابزار دشمن، ابزار اقتصادی است‌ و بر اساس ان اقدامات خود را علیه ایران انجام می‌دهند.

وی گفت: اصل اقتصاد مهم است و رکن اصلی اداره دولت‌ها و حکومت‌ها و ملت‌ها است، دشمن آمده که اقتصاد ما را از بین ببرد لذا مردم ما تنها جایی که نگران آینده خود است، موضوع اقتصادی است، پس باید به مقابله با دشمن در حوزه اقتصاد بپردازیم چرا که اساسی‌ترین فشار بر ملت، فشار اقتصادی است.

سردار سلیمانی بیان داشت: امنیت یک فرآیندی است که در نهایت به انسان این احساس را می‌دهد که از آن چیزی که دارد حفظ می‌شود خاطر جمع‌شود و با آن چه که برایش مهیا می‌شود رو به جلو حرکت کند.

این مقام ارشد ناجا اعلام کرد: مسؤول برقراری کل امنیت در داخل کشور و جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، امروز این امنیت به ویژه در حوزه اقتصادی مورد هجمه قرار گرفته و بهم خورده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت اقتصادی در کشور تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در ایران را از سال گذشته پیشنهاد داد. پلیس گمرک را نیز دو سال است که تشکیل داده؛  چراکه پلیس متوجه اوضاع است و مسئله اساسی کشور را موضوع اقتصادی جامعه می‌داند و حاضر است با بسیج منابع خود و تمرکز استعداد و ظرفیت در مرکزی خاص این پیام را به مردم و نظام بدهد که ما آماده هستیم و می‌خواهیم در خط مقدم تهدید دشمن میدان داری کنیم و این پیام روشن به مخلان امنیت اقتصادی کشور است. 

سردار سلیمانی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده اقدامات ما در حوزه اقتصادی ۶۰ درصد باشد که امروز رشد ۱۵۸ درصدی رشد در حوزه پلیس امنیت اقتصادی را داشته‌ایم.

وی گفت: هفته پیش درباره موضوع مواد مخدر محضر آقای رئیس جمهور بودم، موضوعی درباره موادمخدر را که به یکی از وزارتخانه‌ها ربط داشت به آن‌ها اعلام کردم و گفتم که چرا کار نمی‌کنید، مسئول وزارتخانه گفت که به ما ابلاغ نشده که کار کنیم!

سردار سلیمانی افزود: این یعنی چه؟ حتما باید به شما بگویند و ابلاغ کنند تا کار کنید؟ در اسکله‌ها به جای یک دستگاه ایکس ری ۲۰ عدد دستگاه ایکس ری بگذارید، قیمت آن مگر چقدر است؟ در سال ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

*مشکل ما مشکل مدیریتی است

جانشین فرمانده ناجا گفت: مشکل ما مشکل مدیریتی است، امروز ابزار لازم برای کنترل در اختیار مرزبانان نیست مگر می شود ۲ هزار کانتینر را با دست باز کرد و بازرسی کرد با یک دستگاه ایکس ری ۲۰۰ کانتینر را میتوان بررسی کرد. صاحبان کالا هم سعی می کنند با یک سری زد و بند بارشان کنترل نشود و متاسفانه فقط به یک سری اسناد اکتفا می شود. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد:کالاهای ترانزیت وضعیت بدتری دارند. اینکه گفته می شود عمده قاچاق از مرزهای رسمی وارد می‌شود منظور این نیست که اقدام افراد زحمت کش را نادیده بگیریم؛ اما یک سری قوانین و مشکلات باعث ایجاد این اتفاقات شده است. 

وی افزود:ما باید در ۴ حوزه تمرکز کنیم امروز که پلیس در گمرکات استقرار یافته با این ۴ کار می توانیم مشکل را حل کنیم. اگر منابع تخصیص دهند تا تجهیزات بگیریم می‌توانیم جلوی ۹۰ درصد قاچاق را بگیریم اما اراده نیست، فهم و درک درستی نیست فساد اقل مشکلات ما است. ما مشکلات مدیریتی داریم تعیین و ایجاد پلیس امنیت اقتصادی یک خاصیت معجزه گونه دارد که در گستره کشور می‌تواند نقش آفرینی کند اولین کار ما مطالبه‌گری است باید آسیب شناسی کرده و گلوگاهها را شناسایی  و پیگیری کنیم.

سردار سلیمانی افزود: قبلا رسم بود که کارگران لنجها به عنوان سوغات کالایی می‌آوردند اما امروزه کل لنج را به عنوان ته لنجی محسوب می‌کنند و مسئولین سیاسی اقتصادی و منطقه‌ای به لحاظ ملاحظات سیاسی یا ترس از افراد خاطی برخورد نمی‌کنند در صورتی که سود فقط به جیب برخی‌ها می‌رود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۶۰ درصد واردات و صادرات در استان هرمزگان است، در ۱۰ استان باید اولویت راه اندازی داشته باشیم، از ۱۵۷ گمرکات موجود در کشور فقط از  ۱۰ الی ۱۵ گمرک کشور ۹۰ درصد صادرات و واردات را شاهد هستیم.

وی گفت: قاچاقچی ها ۱۰۰ تن و فلان تن کالای قاچاق را وارد می‌کنند و عده ای را اجیر کرده و بار کالای قاچاق را بر دوش این افراد اجیر شده می‌کشند و اسم این کار را کولبری می‌گذارند، کولبری این نیست، کولبری قاعده خود را دارد.

*ما در کنار سازمان مالیاتی کشور هستیم

سردار سلیمانی گفت: می‌گویند ۴۰ هزار فرار مالیاتی در کشور وجود دارد، مردم گرفتار نان و آب هستند، افرادی که هزار جور مشکل مالیاتی دارند مالیات مردم را نمی‌دهند، اگر مالیات‌ها پرداخت شود دیگر نیازی به پول نفت نداریم و آن وقت پول نفت را برای توسعه خرج خواهیم کرد، ما در کنار سازمان مالیاتی کشور هستیم.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: تمرکز پلیس اقتصادی باید بر روی مسائل کلان اقتصادی باشد، قاچاق سوخت به راحتی در حال انجام است، سوخت با گالون جابه‌جا نمی‌شود، بلکه با کامیون‌ها در حال قاچاق است، ۱۵ هزار نفتکش در کشور وجود دارد که اعلام کردیم‌ تا بر روی انها جی پی اس نصب شود تا رفت و آمد آن‌ها را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید نگاه ملی و فرا ملی داشته باشد، بدترین قاچاق، قاچاق کالای اساسی است، رزق و روزی مردم را به یغما می‌برند.

وی گفت: افراد کالای اساسی را جمع می‌کنند یا به دولت چند برابر می‌فروشند و یا اینکه از کشور خارج و قاچاق می‌کنند، در اینجا فشار بر مردم و کشاورز است که ضرر کرده‌اند.

سردار سلیمانی گفت: باید جریان گردش کالا و تجارت را به پلیس بدهیم و به اطلاعات مرجع حوزه تجارت و اقتصاد در کشور دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: مردم درد کشور را می‌دانند اگر قدمی برداریم مردم قدردان ما خواهند بود، مردم ما می‌فهمند و درک می‌کنند که چه موضوعی در کشور در اولویت است، اولویت ما صیانت از کارکنان خود باید باشد ک نفوذی  و فرد آلوده نباید در بین ما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه