English

پیش بینی طوفان شدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه از اواخر وقت سه شنبه هفته گذشته در شمال استان سیستان و بلوچستان شدت گرفت و امروز در شدیدترین حالت نسبت به چهار روز گذشته قرار گرفت.

پیش بینی طوفان شدید در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره پیش بینی وزش باد شدید در این استان گفت: امروز (19 مرداد) سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان نسبت به چهار روز گذشته افزایش یافت و به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این طوفان شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را تا ۵۰۰ متر کاهش داد و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر  به ۳۸۶۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۲۶ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز وزش باد شدید و گرد و خاک در سایر شهرستان های شمالی سیستان و بلوچستان نظیر زهک، هیرمند و هامون نیز ادامه یافت و موجب کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شد.

وی گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه از اواخر وقت سه شنبه هفته گذشته در شمال استان سیستان و بلوچستان شدت گرفت و امروز در شدیدترین حالت نسبت به چهار روز گذشته قرار گرفت.

حیدری تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی  و مدل های جوی  وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد از همین رو از مردم این منطقه به ویژه بیماران، سالمندان و کودکان خواهشمندیم در این مدت از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه