English

موسوی خبر داد؛

باز پس‌گیری املاک در منطقه یک/ پل چمران درهفته دولت افتتاح می شود

شهردار منطقه یک درباره باز پس‌گیری املاک در منطقه یک گفت: این املاک بدون تشریفات قانونی واگذار شده‌اند که برای همه آنها اخطاریه صادر کردیم و برخی‌ها را پس گرفته و برخی مالکان نیز مهلت خواسته‌اند.

باز پس‌گیری املاک در منطقه یک/ پل چمران درهفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حمید موسوی، شهردار منطقه یک صبح امروز (16 مرداد) در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات انجام شده در شهرداری منطقه یک تهران اظهار کرد: نقشه راه مدیریت شهری جدید در منطقه تغییر رویکرد از ساخت‌وسازی به تقویت فضاهای گردشگری و ارائه خدمات به آحاد مردم است.

وی با بیان این‌که ما رودربایستی با متخلفان نداریم، اظهار کرد: چندی پیش یک بنای غیرمجاز در حریم منطقه یک که در حوالی گردنه قوچک ساخته شده بود با همراهی مقام قضایی تخریب شد و قطعا این رویه در سطح منطقه یک و حریم آن ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که در راستای تسهیل ترافیک در منطقه طرح یک طرفه کردن خیابان ولیعصر از پارک وی به تجریش، میدان قدس تا تجریش و محور شریعتی تا تقاطع صدر را در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: جلسات زیادی با پلیس راهور برگزار شده است و مشاور طرح در حال بررسی نهایی است و پس از آماده سازی طرح کلی آن را به شورای عالی ترافیک ارسال خواهیم کرد تا مصوبات لازم را اخذ کند و پس از آن یک طرفه کردن این سه محور را در دستور کار قرار خواهیم داد.

موسوی با بیان این‌که یکی از معضلات منطقه یک در غرب منطقه مساله توچال و ترافیک ناشی از آن در ولنجک است، اظهار کرد: در حال بررسی طرحی هستیم که براساس آن فاصله ۲.۲ کیلومتری بلوار دانشجو تا توچال را با مونوریل یا ترانوا پوشش دهیم که اگر این مهم اجرایی شود از این پس محلات ولنجک از معضل ترافیک عبوری رها شده و تنها دسترسی محلی به این منطقه خواهیم داشت که کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که ۳۰۰ هزار مترمربع زمین در محله آبک که توسط یک شخص زمین‌خوار با سند جعلی تصرف شده بود باز پس گرفته شد، گفت: یکی از انتقادات کوهنوردان عدم وجود سرویس بهداشتی در منطقه درکه بود که خوشبختانه توانستیم با هماهنگی‌های انجام شده دو سرویس بهداشتی برای کوهنوردان در محله درکه ایجاد کنیم.

وی در مورد سرریز زباله‌های رستوران‌های بالادست و حریم منطقه یک به رودخانه‌ها، اظهار کرد: ساماندهی روددره‌ها و رودخانه‌ها برعهده سازمان آب و فاضلاب است و متاسفانه رستوران‌های غیرمجاز زیادی در حاشیه رودخانه‌ها ایجاد شده است که با هماهنگی مقام قضایی در راستای خلع ید آنها اقدام خواهیم کرد؛ هرچند که دقت داشته باشید تخریب ساختمان‌هایی که در حاشیه رودخانه ساخته شده‌اند نیازی به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ ندارد. هرچند که ۶۲ رای ماده ۱۰۰ در این خصوص داریم که دستور موقت است و می‌بایست پس از جمع‌بندی نهایی به سرانجام برسد، اما اعلام آمادگی کردیم که در صورت موافقت مقام قضایی نسبت به تخریب این فضاهای غیرمجاز اقدام کنیم.

*استقرار کمیته فنی در گود تامین اجتماعی است/ اختصاص ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای ساکنین اطراف گود تامین اجتماعی

شهردار منطقه یک در مورد گود تامین اجتماعی که چندی پیش خطرساز شد و موجب بروز خساراتی به ساختمان‌های اطراف شد، ادامه داد: تا زمانی که گود مرمت و پایدار شود مقرر شده که این سازمان ماهیانه ۱۰ میلیون تومان بابت اجاره ماهانه خانه‌ای دیگر به مالکین اطراف گود بدهد.

وی با بیان این‌که اتفاقاتی که در این گود افتاد می‌توانست بحران‌ساز شود اما بلافاصله با ورود به موقع این مساله حل و فصل شد، اظهار کرد: علی‌رغم نیلینگ گود، به علت هوازدگی خاک این ریزش انجام شد و در حال حاضر عملیات اجرایی دیوار بتنی و برشی در حال انجام است و تیم فنی شهرداری در گود مستقر است و مدام آن را پایش می‌کند.

موسوی با بیان این‌که متاسفانه این گود در دوره مدیریت اسبق منطقه شهرداری یک ایجاد شده است، گفت: روال اینگونه بوده که قبل از صدور پروانه جهت تسهیل کار اجازه گودبرداری داده می‌شد، اما دراین پرونده سازمان مربوطه با مجوز تجهیز کارگاه گودبرداری کرده است و این تخلف است.

شهردار منطقه یک افزود: سازمان مربوطه می‌بایست نسبت به ایمن‌سازی این گود اقدام کند و تا انتهای کار شهرداری منطقه براین امر نظارت خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته ۸۹ گود در منطقه یک وجود دارد که ۴۵ گود آن رها شده است.

موسوی با بیان این‌که ۱۷۶ تاورکرین در منطقه یک فعال است، اظهار کرد: کمیته فنی ایجاد شده است که نسبت به پایش این گود و تاورکرین‌ها اقدام کند.

شهردار منطقه یک در پاسخ به سوالی در مورد سرانجام باغاتی که با اجازه شورای شهر قرار است در آنها ساخت‌وساز انجام شود به ایسنا گفت: از ۶۲ پرونده‌ای که اجازه ساخت‌وساز در آنها صادر شده، ۴۲ پرونده در منطقه یک است اما دقت داشته باشید که عمده این باغات حقوق مکتسبه داشتند و باید حقوق افراد لحاظ می‌شد و در مورد ادامه ساخت‌وساز این پرونده‌ها منتظر تعیین تکلیف نهایی شورای شهر هستیم.

* باز پس‌گیری املاک در منطقه یک

وی در مورد سرانجام باز پس‌گیری املاکی که بدون رعایت ضوابط و مقررات به افراد غیر سپرده شده بود نیز با بیان این‌که ۷۹ پلاک ثبتی در منطقه یک شناسایی شده که حق بهره‌برداری از آنها به افراد دیگر سپرده شده است، گفت: این املاک بدون تشریفات قانونی واگذار شده‌اند که برای همه آنها اخطاریه صادر کردیم و برخی‌ها را پس گرفته و برخی مالکان نیز مهلت خواسته‌اند، اما عده‌ای دیگر از باز پس‌گیری سرباز می‌زنند و از طریق مقام قضایی طرح شکایت خواهیم کرد.

* افتتاح پل چمران در هفته دولت

موسوی در مورد سرانجام افتتاح پل چمران با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی ۵۷۰۰ متر از فضای موجود را در اختیار شهرداری تهران قرار داد تا این پل ساخته شود، گفت: برای تکمیل این پروژه می‌بایست ۴۵۰ متر دیگر از زمین‌های نمایشگاه دریافت می‌کردیم اما به یکباره اتفاقی افتاد که ما می‌بایست جواب زمین‌هایی که در گذشته هم واگذار شده بود، می‌دادیم که خوشبختانه با مساعدت شهردار تهران و وزیر صنعت، معدن و تجارت این مساله حل شد و این پل در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که بار جنوب بزرگراه چمران به خیابان فضل‌الله منتقل می‌شود که با توجه به حجم ترافیک می‌بایست خیابان کچویی یک طرفه شود، ادامه داد: با این حال باید کنارگذر اوین باز شود اما با توجه به حساسیت‌هایی که در مورد زندان اوین وجود دارد مقرر شده که طی هفته جاری کارگروهی جهت بررسی ابعاد مختلف این پروژه ترافیکی تشکیل شود و با اولویت بازکردن مسیر و تامین امنیت زندان اوین یک راه‌حل پیدا می‌شود.

شهردار منطقه یک در ادامه در مورد سرانجام پروژه مرکز خرید پالادیوم که نسبت به احداث زیرگذر و تونل هوایی اقدام کرده بود، گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ رای خود را صادر کرده اما مالک به این رای اعتراض کرده و مساله همچنان در حال رسیدگی است.

وی با بیان این‌که سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد داده است که علاوه بر ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به معرفی افراد متخلف به محاکم اداری و انضباطی اقدام شود، اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده این‌که برخی افراد در شهرداری بدون رعایت صرفه و صلاح مردم اجازه ساخت پل هوایی و زیرگذر را داده‌اند که این افراد را به محاکم اداری و انضباطی معرفی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه