English

اصلانی خبر داد؛

کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روان گردان در هفته دوم مرداد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات در هفته دوم مرداد ۱۵ هزار و ۳۷۲ کیلوگرم است. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳ هزار و ۸۰۱ کیلوگرم است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روان گردان در هفته دوم مرداد

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر اصلانی ، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  درباره آمار کشفیات موادمخدر اظهار کرد: مجموع کشفیات در هفته مزبور ۱۵ هزار و ۳۷۲ کیلوگرم است. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳ هزار و ۸۰۱ کیلوگرم است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۹۰۶ کیلوگرم حشیش، ۱۶۸ کیلوگرم شیشه، ۱۹۴ کیلوگرم هرویین، ۱۰۹ کیلوگرم مرفین، ۳۰۱ هزار و ۹۰۰  عدد قرص روان‌گردان، ۱۳۸۵ لیتر پیش‌ساز و ۱۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۸۹۴ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۷.۱۹ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۲۲۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۹۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۱۷۱۶ نفر خرده‌فروش و توزیع کننده مواد و ۳۹۷۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.  ۳۳۴ نفر نیز طی سایر عملیات های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از 301 هزار و 900 عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با 299 هزار و 602 عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است که نشان دهنده ۹۸ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۱ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲۳۴۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۷۹۶ کیلوگرم، خوزستان با ۱۶۹۵ کیلوگرم، سمنان با ۷۹۳ کیلوگرم، فارس با ۷۵۷ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۷۰۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۵۶ درصد است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، ۱۶۲ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه