English

اصلانی:

۷۶۲۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر در کشور دستگیر شدند

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هفته سوم تیر مجموعا ۷۶۲۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند.

۷۶۲۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر در کشور دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر   درباره این خبر اظهار کرد: مجموع کشفیات انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در هفته سوم تیر ۱۶ هزار و ۱۲۹  کیلوگرم است که در مقایسه با هفته قبل آن که ۱۲ هزار و ۳۷۵ کیلوگرم بود، ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۵۷۶ کیلوگرم است و ۹۰ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۶۰۸ کیلوگرم حشیش، ۱۶۱ کیلوگرم شیشه، ۱۴۸ کیلوگرم هرویین، ۳۰۰ کیلوگرم مرفین، ۱۲۶ هزار و ۷۸۰  عدد قرص روان‌گردان، ۳۰ هزار و ۶۹۹  لیتر پیش‌ساز و ۳۳۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۲۹۹ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته یادشده مجموعاً ۷۶۲۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۶۴ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۳۱۲۹ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۳۷۲۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۴۹۸ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۱۲۶۷۸۰ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۱۱۲۲۹۹ عدد مربوط به استان تهران است که نشان‎دهنده ۸۸ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۲۶۲۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۱۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲۴۱۷ کیلوگرم، تهران با ۱۹۲۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۴۸۷ کیلوگرم، یزد با ۱۴۰۰ کیلوگرم، فارس با ۹۷۴ کیلوگرم و هرمزگان با ۸۲۶ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‎دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان ، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۴۹ درصد است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، ۲۰۶ دستگاه خودرو، ۳۴ دستگاه موتورسیکلت، ۱۱ قبضه سلاح و ۳۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی