English

محمد جواد لاریجانی:

امیدواریم در سال آتی اجلاس تهران را احیا کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در همایش بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: امیدواریم در سال آتی اجلاس تهران را احیا کنیم.

امیدواریم در سال آتی اجلاس تهران را احیا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد لاریجانی ،  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در همایش بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی با اعلام اینکه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مهمان ویژه این برنامه هستند، اظهار کرد: البته آیت الله عیسی قاسم از سخنرانان ویژه این همایش به دلیل کسالت نتوانستند شرکت کنند.

لاریجانی از اعطای پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی خبر داد و گفت: از بین ۳۳نامزد این جایزه به برگزیدگان اعطا می شود.

وی با بیان اینکه بررسی ها حول سه محور بود گفت: کسانی که در دفاع از مظلومین جهان اسلام که با قلم خود دفاع کردند همچنین در دفاع از مسلمانانی که در غرب مورد تبعیض قرار گرفتند. همچنین کسانی که از زمینه تحقیق در رابطه با حقوق بشر فعالیت داشتند مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر ستاد حقوق بشر به فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در برابر هجمه ها از دست نمی دهد. ستاد نقش هدایت و هماهنگی بین چند نهاد و ارگان را دارد.

وی افزود: مشارکت فعال در مباحث فعال بین المللی از دیگر فعالیت ها است.

لاریجانی به حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و گفت: مذاکراتی که با کشورهای دیگر داریم از جمله برنامه های ما است. بحث حقوق بشر اسلامی گذشته از مباحث نظری باید سازوکار عملی داشته باشد. در این رابطه سند قاهره که سی سال پیش تدوین شد نکته ویژه یعنی محوری بودن احکام شرعی را دارد.این سند آنچنان که باید جای خود را باز نکرد و یکی از اهداف ما زنده کردن این تعهد است‌ سند دیگر سند موسوم به بیانیه تهران است که در زمان آیت الله شاهرودی تشکیل شد.

لاریجانی افزود: امیدواریم در سال آتی اجلاس تهران را احیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هجمه ها علیه جمهوری اسلامی گفت: در زمان ریاست آیت الله یزدی کمیته ای تشکیل شد و درباره فعالیت هایمان در رابطه با حقوق بشر جلساتی داشتیم. در آن کمیته موافقت با حضور گزارشگر بین المللی در ایران اعلام شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: در زمان حضور آیت الله لاریجانی در قوه قضائیه، فعالیت های حقوق بشری در حجم وسیعی انجام شد. بیش از دو هزار فقره پاسخ به ابهامات در حوزه حقوق بشر در صحنه بین الملل دادیم.

وی ادامه داد: ریشه هایی در اسناد حقوق بشری دنیا مطرح است که باعث شده انحرافات ادامه داشته باشد. یکی از این موارد تنزل انسان به یک موجود مادی و سکولار است. دیگری مربوط به تلقی از بحث جهان شمولی است و کشورهای غربی معتقدند که باید دنیا را وادار کرد که روش ما را فقط در پیش بگیرند. محور سوم مربوط به انحصار حقوق بشر به فرد است . در ۹۹ درصد موارد حقوق انسان صرفا به فرد معطوف شده در حالیکه ما معتقدیم فرد در محور خانواده مطرح است.

وی افزود: طبق نظر غربی ها ملت های مسلمان نمی توانند تنسیق زندگی مدنی را بر اساس مبانی اسلامی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه