English

دبیر ستاد حقوق بشر:

وظیفه داریم از حقوق مسلمانان حمایت کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: مسلمانان قربانی تجاوز و تهدید هستند این تهاجم توسط کشور‌های صهیونیستی رخ می‌دهد و ما وظیفه داریم از حقوق مسلمانان حمایت کنیم.

وظیفه داریم از حقوق مسلمانان حمایت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در مراسم کرامت انسانی و اعطای چهارمین جایزه حقوق بشر اسلامی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: از ابتدای مسئولیتم، رئیس قوه قضاییه به موضوع حقوق بشر را مورد توجه قرار دادند.

وی افزود: روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی به عنوان یک روز مهم دستاورد اجلاس قاهره است و به پیشنهاد ایران به تصویب رسید.

لاریجانی گفت: ما از ۹ سال پیش روز حقوق بشر را مورد توجه قرار دادیم و جایزه‌ای را به این روز اختصاص دادیم و افرادی که در حوزه عملی و نظری فعالیت می‌کنند به جایزه حقوق بشر اسلامی دست پیدا می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ما 3 هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: هدف اول ما امروز جهان اسلام و مسلمانان است که مورد تهاجم وسیعی قرار گرفته است و مسلمانان قربانی تجاوز و تهدید هستند و آن‌ها نه تنها در کشور‌های دیگر مورد ظلم قرار می‌گیرند، بلکه در کشور‌های خودشان هم مورد ظلم هستند و ابعاد ظلم‌ در این کشورها وسیع است و این تهاجم توسط کشور‌های صهیونیستی رخ می‌دهد و ما وظیفه داریم از حقوق مسلمانان حمایت کنیم.

وی گفت: امروز سکولار لیبرالیسم به کج راهه رفته است و با این وجود راه خود را به جهان تحمیل کرده است.

لاریجانی ادامه داد: محور دیگر راه و رسم زندگی بر اساس عقلانیت اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: عمده اسناد سازمان ملل حول کرامت انسانی است، لذا مخاطب حقوق بشر اسلامی کل بشریت خواهد بود.

وی گفت: در مجامع بین المللی کرامت انسانی فقط به معنی توجه به حقوق بشر انسانی است که گاهی این موضوع در تامین کرامت انسانی نتیجه معکوس می‌دهد، اما اسلام برای تمام ابعاد آن برنامه دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: در نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف بیان شده بود که نتیجه شکست شما فقط مشکلات اقتصادی نیست، بلکه نتیجه جنگی است که با خدا راه انداخته اید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حقوق بشر اسلامی یک مخاطب عام ندارد و باید از حیثیت اسلام دفاع کنیم، ادامه داد: امیدواریم همه این تلاش‌ها سبب شود هم از حیثیت اسلام و مسلمانان دفاع کنیم و هم نقد موثری داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه