English

خدایی:

۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در کنکور سراسری ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شدند

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه ۹ درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند، گفت: تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در این دوره از کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند.

۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در کنکور سراسری 98 مجاز به انتخاب رشته شدند

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم خدایی ، رئیس سازمان سنجش کشور در نشست خبری خود گفت : آزمون سراسری ۹۸ با شرکت بیش از یک میلیون داوطلبان در ۵۱۸ حوزه امتحانی و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد.

او ادامه داد: در آزمون سراسری امسال بیشترین شرکت کننده در آزمون تجربی بود.

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه ۹ درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند، گفت: تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در این دوره از کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند.

او با بیان اینکه نسبت به پارسال افزایش ظرفیت داریم و از مجموع ۷۶۷ هزار ظرفیت، ۵۶۶ هزار نفر رشته بی آزمون است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: ۱۲۸ هزار نفر ظرفیت روزانه است و در رشته پزشکی ۸ هزار و ۳۸ نفر افزایش ظرفیت داشته ایم.

خدایی با اشاره به سهمیه کنکور مناطق سیل زده گفت: به داوطلبان استان‌های گلستان، خراسان شمالی، لرستان و خوزستان ۵ درصد سهمیه اضافی داده شده و خانواده‌هایی که آسیب کامل دیدند با تایید فرمانداری و با احتساب دو برابر تعهد خدمتی در محل سکونت، می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

او درباره انتخاب رشته بیان کرد: فرآیند انتخاب رشته از ۲۰ مرداد ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد. انتخاب رشته با آزمون و سوابق تحصیلی در سامانه وجود دارد و کلیه داوطلبان حتی آنهایی که در آزمون هم شرکت نکرده باشند در رشته های با سوابق تحصیلی می‌توانند، انتخاب رشته کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: برای انتخاب رشته ۳ بسته راهنما وجود دارد یکی ویژه نامه انتخاب رشته، سیستم مجازی انتخاب رشته و علاوه برآن کارگاه های انتخاب رشته برای آموزش پرورش برگزار شد و داوطلبان می‌توانند از پایگاه آموزش و پرورش استفاده کنند.

خدایی با اشاره به متخلفین انتخاب رشته بیان کرد: این مراکز برای کلاهبرداری و سودجویی مالی داوطلبان را به حاشیه می‌کشانند اما به کمک انتخاب رشته مجازی کار انتخاب رشته درست انجام می‌شود.

*حق انتخاب نظام جدید و قدیم به داوطلبان کنکور ۹۹ داده شد

او تصریح کرد: در آزمون سال ۹۹ حق انتخاب نظام جدید و قدیم به داوطلبان داده شده است البته حواشی برای طراحی سوالات به وجود آمد اما سازمان سنجش با ساز وکارهای فنی سوالات را تدوین کرد.

خدایی در پایان گفت: سختی و آسانی سوالات با نظرات طراحان بود و گفتیم که اگر پس از آزمون مشخص شود سوالات نظام قدیم سخت تر از سوالات نظام جدید باشد و هم ترازی انجام می‌شود اما با بررسی ها بحث هم ترازی انجام شد و در گروه انسانی اقتصاد و ریاضی سوالات نظام جدید سخت تر از نظام قدیم بود؛ در این گروه هم ترازی انجام می‌شود و نمرات هم در کارنامه آنها قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید؛

اسامی نفرات برتر کنکور 98 اعلام شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه