English

سخنگوی سازمان امداد و نجات :

سیل سلماس با چهار مصدوم، تلفات جانی نداشت

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: در جریان سیل و آبرفتگی معابر شهر سلماس خوشبختانه هیچ جانباخته ای وجود نداشت و تنها چهار مصدوم توسط امدادگران ما به مراکز درمانی منتقل شدند.

سیل سلماس با چهار مصدوم، تلفات جانی نداشت

سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، در رابطه با اقدامات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جریان سیل و آب گرفتگی معابر شهر سلماس گفت: خوشبختانه حادثه توسط امداد گران این سازمان مهار و همه چیز تحت کنترل است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه افزود: در عملیات سیل و آبگرفتگی  شهر سلماس آذربایجان غربی اهالی این شهر آسیب جدی ندیده بودند. با این وجود تنها روستای درگیر سیل روستایی بود به نام دیرعلی که برخی از خانه های گلی و خشتی این روستا به واسطه قدمت زیاد از بارش ها و روان آب ها تا حدی خسارت دیده بودند که ساکنان این خانه ها را در چادر های جمعیت اسکان دادیم و در حال حاضر به لحاظ اسکان هیچ مشکلی وجود ندارد و همانطور که عرض کردم همه چیز تحت کنترل است.  

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش به شمار افراد حادثه دیده از سیل سلماس اشاره کرد و گفت: در مجموع تعداد 46 نفر توسط امدادگران سازمان امداد رسانی و در چادرهای جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

وی در ادامه یاد آور شد: در نخستین دقایق دریافت خبر سیل سلماس یگان عملیات سازمان امداد و نجات اقدام به اعزام چهار تیم مجهز در قالب 16 نفر نیروی امدادی به محل حادثه کرد که این نیروها با نصب 9 چادر اقدام به اسکان حادثه دیدگان کردند.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امداد رسانی هنوز هم ادامه دارد، افزود: خوشبختانه حادثه سیل سلماس هیچ جانباخته ای نداشته و برخی از افراد حادثه دیده در محل مداوا و تعداد چهار نفر از مصدومان این حادثه توسط نیروهای سازمان امداد و نجات برای انجام مراحل درمانی پیشرفته تر به مراکز درمانی منتقل شدند.   

گفتنی است سیلاب سلماس از شامگاه روز گذشته (شنبه 12 مرداد 98) بر اثر بارش شدید باران و تگرگ در مناطق مرزی سلماس، سیل در هفت روستای دیرعلی، سرای ملک، سیلاب، مغانجوق، صدقیان، حبشی و کنگرلوی این شهرستان واقع شد.

بر اساس اظهارات امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در روستای دیرعلی آبگرفتگی منازل روستایی گزارش شده و در سایر مناطق روستایی خسارات به باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و جاده‌های فرعی وارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه